شناسهٔ خبر: 20944868 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان مطرح کرد

‌تنها‌ رذیلتی که تمامی فضیلت‌های مومن را تبدیل به خاکستر می‌کند‌

R41405/P1377/S6,75/CT11

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: اگر در وجود انسان ۱۰ فضیلت و یک رذیلت وجود داشته باشد آن رذیلت تمامی فضیلت‌ها را از بین برده و تبدیل به خاکستر می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طهمحمدی ظهر امروز در افتتاحیه دهمین اردوی "طریق جاوید" اظهار داشت: آرا و اندیشه‌های امام(ره) کمک می‌کند که تقلیدوار ایشان را دوست نداشته باشید بلکه بر اساس معرفت ریشه‌دار و اساسی امام خمینی(ره) را بشناسیم.

وی با اشاره به اینکه اخلاق از خلقت سرچشمه می‌گیرد، افزود: اخلاق سلسله خصلت‌های نفسانی انسان است که چه خوب یا بد با تکرار به مرحله ملکه رسیده و تبدیل به خلق می‌شود.

محمدی با بیان اینکه خصلت‌های ارزشی را فضیلت می‌نامند، عنوان کرد: خصلت‌های زشت نیز رذیلت نام‌گذاری شده‌اند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه علم اخلاق یکی از بهترین علوم انسانی است، گفت: انسان به عنوان اشرف مخلوقات آفریده شده تا جهادی بی‌امان با نفس خود داشته تا رذیلت‌های اخلاقی را ریشه‌کن و فضیلت‌های اخلاقی را در وجود خود رشد دهد.

محمدی تصریح کرد: اگر در وجود انسان 10 فضیلت و یک رذیلت وجود داشته باشد آن رذیلت تمامی فضیلت‌ها را از بین برده و تبدیل به خاکستر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با نفس اماره برترین جهاد است، تأکید کرد: انسانی که خودسازی نکرده و از نظر اخلاقی با نفس اماره مبارزه نکند با وجود فضیلت‌های اخلاقی یک رذیلت می‌تواند اعمالش را به خاکستر تبدیل کند.

وی با اشاره به اینکه خوی و خصلت ابلیسی همان فریب دادن مردم است، تأکید کرد: خصلت ابلیسی شامل بسیاری از دروغ‌پردازی‌هایی است که در فضای مجازی انجام می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان اظهار داشت: قهرمان واقعی کسی است که در برابر نفس خود ایستاده و به فضیلت‌های اخلاقی آراسته شده است.

عضو خبرگان رهبری  با بیان اینکه امام خمینی(ره) در تمام عمر رذیلت‌های اخلاقی را در وجود خود ریشه‌کن کرد تا تبدیل به الگو شد، تأکید کرد: امام راحل در عمر خود در راستای مبارزه با نفس اماره به مقام خلافت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما