شناسهٔ خبر: 20941234 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:

«طریق جاوید» باعث می‌شود تقلیدوار امام(ره) را دوست نداشته باشیم

نمایندگی همدان

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: امام خمینی(ره) تمام رذیلت‌های اخلاقی را در خود ریشه‌کن کردند و فضیلت‌های اخلاقی را به عنوان یک نهال برومند کاشته و به ثمر رساندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی یکشنبه ۲۹ مرداد در دهمین اردوی دانشجویی طریق جاوید که به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی همدان برگزار شد، اظهار کرد: برنامه طریق جاوید با هدف بازخوانی آراء و اندیشه‌های اخلاقی باعث می‌شود ما تقلیدوار امام خمینی(ره) را دوست نداشته و بر اساس یک معرفت ریشه‌دار و بنیادی این حضرت را شناخته و دوست بداریم.

وی با بیان اینکه علم اخلاق یکی از بهترین علوم انسانی ما است، افزود: انسان به عنوان گل‌سرسبد خلقت آفریده شده تا تمام عمر جهاد بی‌امان داشته باشد بنابراین امام خمینی(ره) در انجام این رسالت پیشتاز شد و اکنون الگوی ما شده است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه اگر انسان حتی یک صفت رذیلت در وجود خود داشته باشد، تمام صفات فضیلت آن خاکستر می‌شود، خاطرنشان کرد: امام انقلاب اسلامی در مبارزه با رذیلت‌های اخلاقی است که به این قدرت و شایستگی رسیده است.

وی دور کردن یک صفت رذیلت را دشوار دانست و یادآور شد: برای از بین بردن یک رذیلت حدود ۱۸ سال طول می‌کشد بنابراین باید مراقب باشیم صفات بدی در ما رسوخ نکند.

طه‌محمدی یکی از خصلت‌های مهم امام خمینی(ره) را از بین بردن صفات بد عنوان و اعلام کرد: آنهایی که پیگیر اندیشه اخلاق امام خمینی(ره) هستند باید خوی حیوانی را در خود ریشه‌کن کرده و نیز خصلت ابلیسی نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه قدر مفاخرمان را نمی‌دانیم، یادآور شد: نه تنها قدر این مفاخر را نمی‌دانیم بلکه آن را خرد هم کرده‌ایم.


انتهای پیام

نظر شما