شناسهٔ خبر: 20941779 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مسجد پایگاه عبودیت و منشاء برکات ماندگار است

گروه فرهنگی: مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون های فرهنگی - هنری مساجد کردستان از تجلیل از ۳۰ نفر از فعالان مساجد استان در دومین جشنواره تجلیل از برترین های مساجد به مناسبت روز جهانی مسجد خبر داد.

صاحب‌خبر -

کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: مساجد از صدر اسلام ظرفیتی برای تصمیم گیری و همگرایی مسلمانان بوده است.

وی مسجد را پایگاه دین و عبودیت و منشا برکات ماندگار عنوان کرد، افزود: مسجد محور وحدت و انسجام مسلمانان و قرارگاهی برای مقابله با توطئه دشمنان اسلام است.

گلباغی با اعلام برنامه های روز جهانی مسجد عنوان کرد: همزمان با این روز از هر شهرستان استان سه نفر و در مجموع ٣٠ نفر از امام جماعت یا مدیر مسئول فعال، هیئت امنا و فعال فرهنگی مساجد استان تجلیل می شوند.

وی عنوان کرد: این جشنواره با همکاری سازمان بسیج مساجد و اماکن متبرکه سپاه بیت‌المقدس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، اداره کل اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی و سپاه بیت المقدس استان کردستان برگزار می شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کردستان تشریح عملکرد کانون های مساجد در جلسه شورای فرهنگ عمومی پیرامون توانمندی، تهدیدها و فرصت‌ها، نقش مساجد در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه، مصاحبه با علما و مسئولان در خصوص روز جهانی مسجد، انعکاس اخبار این روز، اختصاص خطبه‌های نماز جمعه استان به این موضوع، سرکشی و بازدید از کانون های مساجد استان از جمله برنامه‌های گرامیداشت این روز اعلام کرد.

وی در پایان یادآور شد: مساجد کانون فعالیت‌های اجتماعی مسلمانان است و خوشبختانه در کردستان در زمینه ساخت مسجد و شکل‌گیری کانون‌های فرهنگی، هنری جزو استان‌های برتر کشور هستیم.

نظر شما