شناسهٔ خبر: 20935471 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

همزمان با روز جهانی مسجد؛

۳۰ نفر از ارکان برتر مساجد کردستان تجلیل می شوند

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان از تجلیل از ۳۰ نفر از فعالان مساجد استان در دومین جشنواره تجلیل از برترین های مساجد به مناسبت روز جهانی مسجد خبر داد.

صاحب‌خبر -

کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در سنندج اظهار کرد: مساجد از صدر اسلام ظرفیتی برای تصمیم گیری و همگرایی مسلمانان بوده است.

 

وی با بیان اینکه مسجد می‌تواند محور فعالیت‌ها واقع شود، یادآور شد: مسجد محور وحدت و انسجام مسلمانان و قرارگاهی برای مقابله با توطئه دشمنان اسلام است.

 

این مقام مسئول با اعلام برنامه های روز جهانی مسجد عنوان کرد: همزمان با این روز از هر شهرستان استان سه نفر و در مجموع 30 نفر از امام جماعت یا مدیر مسئول فعال، هیئت امنا و فعال فرهنگی مساجد استان تجلیل می شوند.

 

گلباغی، مسجد را پایگاه دین و عبودیت و منشا برکات ماندگار عنوان کرد و افزود: این جشنواره با همکاری سازمان بسیج مساجد و اماکن متبرکه سپاه بیت المقدس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، اداره کل اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی و سپاه بیت المقدس استان کردستان برگزار می شود.

 

وی تشریح عملکرد کانون های مساجد در جلسه شورای فرهنگ عمومی پیرامون توانمندی، تهدید ها و فرصت ها، نقش مساجد در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه، مصاحبه با علما و مسئولان در خصوص روز جهانی مسجد، انعکاس اخبار این روز، اختصاص خطبه های نماز جمعه استان به این موضوع، سرکشی و بازدید از کانون های مساجد استان از جمله برنامه های گرامیداشت این روز اعلام کرد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد کردستان خاطر نشان کرد: مساجد کانون فعالیت های اجتماعی مسلمانان است و خوشبختانه در کردستان در زمینه ساخت مسجد و شکل‌گیری کانون‌های فرهنگی، هنری جزو استان‌های برتر کشور هستیم.

نظر شما