شناسهٔ خبر: 20934131 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

علیجانی در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو:

بیطرف می تواند بحران آب را به نحو احسن مدیریت کند

خبرگزاری شبستان: نماینده تهران با اشاره به اینکه برنامه بیطرف بسیار جامع است و نشان دهنده تسلط وی بر اسناد بالادستی و برنامه ششم است، گفت: بیطرف می تواند بحران آب را به نحو احسن مدیریت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، محسن علیجانی، نماینده تهران،ری، شمیرانات و اسلامشهر در ادامه جلسه علنی مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو با اشاره به اینکه تصمیم گیری های اساسی در مورد آب به عهده مجلس و دولت است، گفت: امروز بحران آب در کشور داریم اما بحران بزرگتر بحران مدیریت آب است، اما نباید در کنار منابع غنی آب زمینی تشنه و سوخته قرار گیرد. ما هم اکنون با بحران آب در کشور مواجه هستیم. اما بحران بزرگتر از آن مدیریت کردن است. متوسط بارندگی سالانه کشور 242 میلی متر است که کمتر از یک سوم میانگین بارش جهانی است.

 

علیجانی ادامه داد: بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو فردی اخلاقمدار، اصلاح طلب کارآمد، دارای کارنامه ای موفق و سوابق مدیریتی خوب است که می تواند بحران آب را به نحو احسن مدیریت کند.

 

وی با اشاره به اینکه بیطرف از تمامی مشکلات و چالش های پیش روی وزارت نیرو مطلع است و برای آنها برنامه دارد، گفت: در برنامه بیطرف اولویت وزیر با انرژی های تجدید پذیر است. برنامه بیطرف بسیار جامع است و نشان دهنده تسلط وی بر اسناد بالادستی و برنامه ششم است، 53 درصد برنامه وی با اسناد بالادستی منطبق و 34 درصد برنامه با اسناد همسو است. از بیطرف انتظار داریم سیاست‌ها و برنامه‌های خود را با رعایت مصالح زیست محیطی و منطقه‌ای دنبال کند.

نظر شما