شناسهٔ خبر: 20918918 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سناتور دموکرات خواستار استعفای همه اعضای یهودی کابینه ترامپ شد

R1036247/P36446/S8,1128/CT10

یک سناتور دموکرات از اعضای یهودی کابینه ترامپ خواست تا در اعتراض به واکنش رئیس جمهور آمریکا به خشونت‌های شارلوتزویل، استعفا کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری کنگره، برایان شاتز سناتور دموکرات از ایالت هاوایی در مصاحبه به شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی، از همه اعضای یهودی کابینه ترامپ خواسته است تا در اعتراض به اظهارات رئیس جمهور آمریکا پس از خشونت های اخیر در شهر شارلوتزویل، استعفا کنند.

شاتز که خود یهودی است، در پاسخ به این سئوال که "آیا تصور می کنید اعضای یهودی کابینه باید استعفا کنند"، گفت: بله فکر می کنم آنها باید این کار را انجام دهند.

وی در ادامه افزود: تصور می کنم افراد با وجدان نمی توانند تظاهر کنند که این رئیس جمهور همان کسی است که انتظار آن را داشته اند. آنها امیدوار بودند که ترامپ صلاحیت ریاست جمهوری آمریکا را داشته باشد. ترامپ به وعده هایی که در اوایل دوره ریاست جمهوری خود داده بود، عمل نکرده است.

شاتز اظهار داشت: من قکر می کنم این آغازی بر پایان این مساله خواهد بود که جمهوریخواهان سعی کنند خودشان را پشت برخی تصورات خیالی ترامپ مخفی کنند، تصوراتی که دیگر وجود ندارد. این فرد از نظر اخلاقی، سیاسی، کارآمدی لازم برای رهبری جهان آزاد را ندارد.

اظهارات ترامپ در واکنش به اتفاقات خشونت آمیز شارلوتزویل با انتقادات وسیع و گسترده ای روبرو شده است.

این انتقادات موجب شد تا ترامپ دوشنبه گذشته بار دیگر درباره این خشونت ها سخنرانی کند و این بار با صراحت بیشتری نسبت به قبل، اقدامات خشونت آمیز گروه های افراطی را محکوم نماید.

ترامپ در بیانیه‌ ای پس از این حوادث، بدون انتقاد از رفتارهای نژادپرستانه طرفداران برتری سفیدپوستان، خشونت «در همه ابعاد آن» را محکوم کرده بود.

ترامپ در نشست با خبرنگاران روز سه‌شنبه بار دیگر گفت که «هر دو طرف» مقصر هستند.

او در مواجهه با سیلی از سوالات خبرنگاران درباره اینکه چرا دیر اقدامات گروه‌های نژادپرست را محکوم کرده گفت که واکنشش «عالی» بوده گفت که گروه‌های «چپ افراطی» هم به همان اندازه طرفداران برتری نژادی سفیدپوستان بابت حوادث روز شنبه مقصر هستند.

اظهارات ترامپ با استقبال شدید گروه‌های طرفدار برتری نژادی سفیدپوستان رو به رو شد.

انتهای پیام/

نظر شما