شناسهٔ خبر: 20922862 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سناتور هاوایی خواستار استعفای اعضای یهودی کابینه ترامپ شد

سناتور دموکرات ایالت هاوایی از اعضای یهودی کابینه دونالد ترامپ خواست در اعتراض به اظهارات نژادپرستانه رئیس جمهور، استعفا دهند.

صاحب‌خبر -

سناتور هاوایی خواستار استعفای اعضای یهودی کابینه ترامپ شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، «برایان شاتز»، سناتور دموکرات ایالت هاوایی آمریکا از اعضای یهودی کابینه دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور درخواست کرد که در اعتراض به موضع نژادپرستانه وی در قبال خشونت های هفته گذشته شارلوتسویل در ایالت ویرجینیا، از مقام خود استعفا دهند.

این سناتور که خود یک یهودی است در مصاحبه روز گذشته (جمعه) با شبکه ام اس ان بی سی از وی پرسیده شد: آیا فکر می کنید اعضای یهودی کابینه ترامپ باید در اعتراض به رئیس جمهور استعفا دهند؟

وی در پاسخ به این پرسش گفت: «بله من فکر می کنم آنها باید این کار را انجام دهند. من معتقدم که افراد باوجدان نمی توانند تظاهر کنند که این رئیس جمهور همان کسی است که آنها انتظارش را داشته اند، نمی توانند باور کنند که او همان کسی است که انتظار داشته اند صلاحیت ریاست جمهوری را داشته باشد. من فکر می کنم این آغازی برای پایان دورانی خواهد بود که جمهوری خواهان سعی می کنند خود را پشت برخی از تصورات پوشالی ترامپ پنهان کنند. تصوراتی که دیگر وجود ندارند. این شخص از نظر اخلاقی و سیاسی و رهبری یک جهان آزاد، توانایی لازم را ندارد.»

شاتز این اظهارات را در واکنش به اظهارات نژادپرستانه دونالد ترامپ در خصوص حوادث شارلوتسویل مطرح کرد.

روز شنبه هفته گذشته درگیری های خشونت آمیزی میان فعالان ضدنژادپرستی و گروه های راست افراطی در شارلوتسویل ویرجینیا رخ داد. در این درگیری ها یک خودرو شماری از معترضان به نژادپرستی را زیر گرفت. در این حادثه یک نفر کشته و 19 نفر مجروح شدند. دونالد ترامپ روز دوشنبه (دو روز پس از حادثه) این خشونت ها را محکوم کرد. محکوم شدن دیرهنگام این حوادث از سوی دونالد ترامپ و اینکه وی هر دو طرف را مقصر وقوع این خشونت ها دانست، انتقاد گروه های مختلف را به دنبال داشت.

انتهای پیام/

درخواست سناتور هاوایی برای استعفای مقامات یهودی دولت ترامپ

نظر شما