شناسهٔ خبر: 20896052 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رای اعتماد مجلس به کابینه دوازدهم؛

نماینده مردم ملایر: وزیر پیشنهادی دادگستری بر مسایل قضایی و اجرایی اشراف دارد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، محمد کاظمی امروز(پنجشنبه) در سومین روز از جلسه علنی مجلس برای رای اعتماد به وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم، بعنوان موافق وزیر پیشنهادی دادگستری، افزود: وزارت دادگستری تنها وزارتخانه ای است که انتخاب این وزیر با سایر وزارتخانه ها متفاوت است؛ چون نخست باید از سوی رییس قوه قضاییه انتخاب و بعد از سوی رییس قوه مجریه به مجلس برای أخذ رای اعتماد معرفی شود.
وی اضافه کرد: حضور وزیری نیکنام و توانمند که اشراف بر مسایل قضایی دارد و بر امور اجرایی هم توانایی دارد، طبیعی است و آوایی وزیری خواهد بود که برهمه این موارد تسلط دارد.
کاظمی با بیان اینکه وزیر دادگستری باید از سعه صدر برخوردار باشد، گفت: آوایی دربین جامعه قضایی کشور بعنوان یک قاضی نجیب ، خوشنام، فرد خوبی برای تصدی این سمت خواهد بود که از حسن انتخاب رییس قوه قضاییه تشکر می کنم .
وی اضافه کرد: سوابق آوایی نشان می دهد وی از اوایل انقلاب با حضور در دادگاه انقلاب تعهد خود به نظام را نشان داد و همین تعهد موجب شد تا این فعالیت ها را در مسئولیت دادگستری تهران ادامه داد که جای بسیار پیچیده و سختی است.
به گفته کاظمی ، وزیر پیشنهادی دادگستری با عضویت در کمیسیون های مختلف قضایی و همچنین در دو پست دولتی عملا درگیر مسایل اجرایی کشور هم شده است.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نارضایتی‌های مردم از سازمان تعزیرات حکومتی از وزیر پیشنهادی دادگستری خواست اصلاحاتی در این سازمان انجام دهد و گفت: عملکرد این سازمان درحال حاضر بعضا موجب نارضایتی مردم شده است که از وزیر پیشنهادی دادگستری انتظار می رود با آسیب شناسی و تقویت فضای کار ، تسهیلاتی در کسب و کار مردم ایجاد کند.
کاظمی گفت: بعد از دوره موفق و بدون حاشیه پورمحمدی ، چنانچه آوایی بر این کرسی تکیه بزند، اسباب تقویت و استحکام بیشتر روابط دو قوه را فراهم می‌آورد.
به گزارش ایرنا، آوایی وزیر پیشنهادی دادگستری، اوایل سال ٥٩ با ابلاغ شهید قدوسی برای تصدی دادستانی انقلاب دزفول کار خود را در مجموعه قضایی، آغاز کرد و تا سال ٦٢ آنجا بود ؛ از آن زمان تا سال ٦٥ دادستان کردستان بود و سپس به دزفول برگشته و مجددا دادستان این شهر شد.
از سال ٦٧ تا ٧٣ دادستان اهواز بوده و یک سال بعد بعنوان قائم مقام دادگستری خوزستان ابلاغ خورده است؛ آوایی چهار سال در کسوت رئیس دادگستری استان لرستان و به همین میزان رئیس دادگستری استان مرکزی و حدود چهار سال هم رئیس کل دادگستری استان اصفهان خدمت کرده است.
وزیر معرفی شده رییس جمهوری از سال ٨٤ به سمت رئیس کل دادگستری استان تهران منصوب شد و هشت سال و نیم در این سمت فعالیت کرد.
از سال ٨٤ که غلامحسین اسماعیلی بعنوان رئیس کل دادگستری استان تهران جایگزین او شد، آوایی در دادگاه عالی انتظامی قضات به مدت یک سال فعالیت کرد.
رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور بعد از آن، در پست دیگری به فعالیت خود ادامه داد که این بار پست او نه قضایی بلکه بیشتر اجرایی و زیرمجموعه قوه مجریه بود و او بعنوان معاون وزیر کشور و با سمت رئیس سازمان ثبت احوال به فعالیت خود ادامه داد و بعد با درخواست روحانی، رئیس بازرسی ویژه رئیس جمهور شد.
به گزارش ایرنا، جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم از روز سه شنبه ٢٤ مرداد ، در مجلس شورای اسلامی آغاز شده و قرار است نمایندگان ملت در دو نوبت صبح و بعد از ظهر به وزیران پیشنهادی رای اعتماد دهند؛ البته این جلسه امروز پنجشنبه فقط در نوبت صبح برگزار می شود.
تاکنون موافقان و مخالفان وزاری آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، اطلاعات، امور خارجه، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و جهاد کشاورزی معرفی شده از سوی رئیس جمهوری در مجلس شورای اسلامی نقطه نظرات خود را در صحن علنی مطرح کردند و وزرای پیشنهادی هم به این اظهارات پاسخ دادند.
ادامه دارد...
اجتمام**7329**1569
خبرنگار: لیلا اسماعیل نژاد ** انتشار: علی حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

انتهای پیام /*

نظر شما