شناسهٔ خبر: 20885704 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حمایت از توییت اوباما در واکنش به خشونت های ویرجینیا رکورد شکست

تهران-ایرنا- توییت باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا به خشونت های اخیر «نژاد پرستان راست افراطی سفید پوست» در «شارلوتزویل» ایالت ویرجینیا با حمایت بی سابقه کاربران این شبکه اجتماعی مواجه شد و رکورد بیشترین لایک (پسند) را از آن خود کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، شبکه سی ان ان در گزارشی نوشت: اوباما در واکنش به خشونت های ویرجینیا در حساب توییتر خود این جمله نلسون ماندلا را نوشت: هیچ فردی با حس تنفر به دیگری به خاطر رنگ پوست، پیشینه یا مذهبش متولد نمی شود. مردم برای نفرت داشتن باید آموزش ببینند و اگر مردم می توانند تنفر را یاد بگیرند، چرا به آنها عشق و محبت را یاد ندهیم؟ عشق است که از ذات انسان سرچشمه می گیرد نه متضادش.
این توییت بیش از دو میلیون و 700 هزار میلیون بار لایک (پسند) خورده است که بدین ترتیب این توییت با بیشترین لایک در تاریخ توییتر مواجه شد.
این واکنش توییتری اوباما به خشونت های اخیر ویرجینیا همچنین پنجمین توییتی است که بیشترین بازنشر را داشته است.
به گزارش ایرنا، دامنه درگیری ها به دنبال تظاهرات نژادپرستان راست افراطی سفید پوست در شهر شارلوتزویل ایالت ویرجینیای آمریکا گسترش یافت و فرماندار این ایالت وضعیت فوق العاده اعلام کرد.این اعلان مدت کوتاهی پس از آن صورت گرفت که تظاهرات در کالج ویرجینیا در شهر شارلوتزویل به خشونت کشیده شد.
درگیری ها زمانی آغاز شد که نژادپرستان برای تظاهرات در مخالفت با برچیدن یک مجسمه از پارکی در این شهر آماده می شدند. این مجسمه مربوط به «رابرت ای. لی» از فرماندهان ارتش ویرجینیا در جنگ داخلی آمریکا در قرن نوزدهم است که حامی برده داری بوده و تندیسش در پارک موسوم به «رهایی» (Emancipation) قرار داشت.
پیش از این در پی تظاهرات و خشونت های نژاد پرستان در آمریکا، شبکه تلویزیونی سی ان ان نیز به انتقاد شدید از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پرداخت و گزارش داد: ترامپ در محکوم کردن «نژاد پرستان راست افراطی سفید پوست» قصور کرد و پیام های خطرناکی فرستاد.
رئیس جمهور آمریکا اگرچه برای قربانیان این حادثه پیام تسلیت فرستاد، اما در تقبیح این حادثه و به ویژه محکوم کردن گروه های راست گرای افراطی و نژادپرست قاطعانه عمل نکرد که انتقادها و واکنش های بسیاری در پی داشت.
بسیاری از سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از وی به دلیل کوتاهی در محکوم کردن گروه های نژادپرست انتقاد کردند.
همچنین در ادامه انتقادها و واکنش ها به اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیرامون حادثه تروریستی شارلوتزویل و کوتاهی او در محکوم کردن نژادپرستان عامل آن، هشتگ ImpeachTrump (ترامپ را استیضاح کنید) ترند برتر جهانی توئیتر شد. با گذشت چند روز از حادثه تروریستی شارلوتزویل در ایالت ویرجینیای آمریکا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور همچنان آماج انتقادها و واکنش های شخصیت های سیاسی، مقام ها و کاربران فضای مجازی آمریکا است.
به گزارش ایرنا، مارکو روبیو سناتور جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا با خطاب مستقیم به نژاد پرستان راست افراطی سفید پوست آمریکا عنوان کرد: «برای مردم آمریکا بسیار مهم است که رئیس جمهور وقایع ویرجینیا را با اشاره مستقیم به گروه‌های نژاد پرست سفید محکوم کند.» این سناتور نیز در توییتی نوشت: آقای رئیس جمهور! شما نمی توانید اجازه دهید نژادپرستان سفید پوست فقط عامل بخشی از این تنش معرفی شوند. آنها از ایده ای حمایت می کنند که هزینه اش رنج زیاد برای آمریکا و جهان است.
اروپام**9234** گزارش از: اطهر اینانلو **انتشار: زهرا هژبری

انتهای پیام /*

نظر شما