شناسهٔ خبر: 20853486 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولان کشوری و لشکری

مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محسن حججی در تهران برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم پاسدار محسن حججی که در سوریه به شهادت رسید، با حضور فرماندهان عالی‌رتبه نظامی، مسئولان کشوری و جمع کثیری از مردم تهران در حسینیه امام خمینی(ره) ستاد فرماندهی نیروی زمینی سپاه برگزار شد.

صاحب‌خبر -


به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس‌مجلس شورای اسلامی، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار ارشد و مشاورعالی فرمانده معظم کل قوا، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، حجت‌الاسلام علی شیرازی مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه، حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات، سید رضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، سردار مرتضی قربانی از فرماندهان دفاع مقدس ازجمله حاضران در این مراسم بودند.
علی لاریجانی در بدو ورود به مراسم، ضمن گفت‌وگو با خانواده شهید حججی، دست پدر وی را بوسید و پسر 2 ساله شهید حججی را نیز مورد تفقد قرار‌داد.
پدر شهید حججی نیز طی سخنان کوتاهی در این مراسم ضمن تقدیر از اقدامات رزمندگان سپاه در مقابله با تروریست‌ها، ابراز داشت: پسر من سرباز کوچک نظام بود و امیدوارم خدا کمک کند تا همه با هم راه شهدا را ادامه دهیم و در قیامت رو سفید شویم.
انتقال جنگ از کارون به شرق مدیترانه
و دریای سرخ
بر اساس این گزارش، سردار حسین سلامی طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: تصویری که از شهید حججی و آن قاتل بی‌رحم منتشر شد، دقیقا نشانگر دو جبهه حق و باطل بود.
وی با بیان اینکه در این تصویر، شهید حججی همانند کوهی از آرامش و صلابت در میان آن تلاطم و خباثت‌ها ایستاده است، خاطرنشان کرد: این شهدا نشانه‌های مستحکم جهان اسلام و اعتبار نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.
جانشین فرمانده سپاه تصریح کرد: امروز جوانان ما دل‌ها و قلب‌هایشان را روانه جبهه کرده‌اند و وقتی جوانان یک ملت اینقدر با شعور و‌اشتیاق، عمق استراتژیک دشمن را درک می‌کنند، باید بگوییم جغرافیای جهاد امروز مرزهای ملی را نمی‌شناسد بلکه مرزهای ما مرزهای عقیده است.
سردار سلامی بیان داشت: ما در دو جنگ بزرگ جهانی شرکت کردیم درحالیکه جنگ‌های جهانی امروز مثل جنگ‌های قدیم نیست. دفاع مقدس دقیقا مدل یک جنگ جهانی بود زیرا همه دنیا در مقابل ما بودند.
وی ابراز داشت: وحدت امت و امام در این شرایط زیباترین و الهام بخش‌ترین قاعده‌ای است که باعث پیروزی ما در دهه اخیر بر استکبار شد.
جانشین فرمانده سپاه گفت: امروز چهره شکست خورده استکبار را می‌بینیم که فاقد استراتژی معین هستند.
سردار سلامی با طرح این سؤال که آیا امروز آمریکا نقش تاثیرگزاری در تحولات منطقه دارد، تصریح کرد: آمریکا به پایان خود نزدیک شده و عجز و ناتوانی آنها را در میدان سیاست و تحولات نظامی منطقه می‌بینیم درحالیکه انقلاب اسلامی با بسط ساختار قدرت در جهان توانسته جبهه مقاومت را به پیروزی برساند.
وی با‌اشاره به قدرتمند شدن حزب الله لبنان در سال‌های اخیر، گفت: حزب اللهی که قبلا در لبنان فقط تاثیر داشت، اکنون دامنه تاثیر منطقه‌ای و جهانی دارد و به تنهایی می‌تواند تمام سرزمین‌های‌اشغالی را آزاد کند.
جانشین فرمانده سپاه افزود: دیدیم که صهیونیست‌ها با یک حرف سید حسن نصرالله که مخازن آمونیاک را در حیفا تهدید کرد، آن مخازن را جمع کردند و بعد از آن، نصرالله نیروگاه هسته‌ای دیمونا را تهدید کرد.
سردار سلامی خاطرنشان کرد: امروز دیپلماسی و سیاست خارجی ما دارای محتوای عظیم و پشتوانه قدرت نظامی است. وقتی ما بر خلیج‌فارس که انرژی جهان از آن می‌گذرد مسلطیم، مگر کسی می‌تواند ما را منزوی و تهدید کند؟
جانشین فرمانده سپاه تصریح کرد: امروز جنگ را از کارون به شرق مدیترانه و دریای سرخ انتقال داده‌ایم.
پاسخ سخت ایران به هر تهدید
سردار سلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درخصوص واکنش ایران در برابر هرگونه تهدید یا تهاجم نظامی، تاکید کرد: اگر دشمن دست به اقدامات نظامی بزند نیروهای مسلح ما به آنان پاسخ می‌دهند و این واکنش‌ها بسیار سخت و شامل هر نوع عملیاتی خواهد بود.
علی لاریجانی، رئیس‌مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این مراسم با حضور در جمع خبرنگاران شهید حججی را افتخاری برای همه ملت ایران و موجب عزت و سرافرازی کشور دانست و ابراز داشت: این شهادت باعث معرفی ملت ایران به جهان
خواهد شد.
وی با بیان اینکه شهید حججی وزانت ملت ایران را بالا برد، گفت: قیمت و ارزشی که شهید حججی و همرزمانش برای این کشور دارند، با هیچ چیز قابل محاسبه نیست.
لاریجانی با تاکید بر اینکه حضور در این مجالس و عرض ارادت برای خانواده‌های آنان و تقدیر از مقام شهادت را وظیفه خود می‌داند، تاکید کرد: این مجاهدت‌ها امنیت، استواری، پایداری و عزت ملت ایران را تضمین می‌کند.
سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه هم در حاشیه تجلیل از خانواده شهید محسن حججی اظهار داشت: امروز میدان‌های جهاد و دفاع ما از مرزهایمان بیرون رفته و میادین عملیاتی‌مان توسعه یافته است.
وی تأکید کرد: ما در سوریه و عراق به درخواست دولت آنها ورود مستشاری پیدا کردیم و مثل آمریکایی‌ها و دیگران بدون اجازه وارد این کشورها نشدیم.
فرمانده نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: آزادسازی حلب، اتفاق بسیار مهمی بود که کمر تروریست‌ها و پشتیبانان آنها را شکست و البته ما هم در این راه شهدای زیادی دادیم.
وی با بیان اینکه جوانان و پاسداران زیادی هستند که آماده‌اند انتقام خون شهید حججی و شهدای مدافع حرم را بگیرند، تصریح کرد: لزومی ندارد بگوییم چطور انتقام می‌گیریم اما هدف ما گرفتن انتقام است و در این راه مصمم هستیم.

نظر شما