شناسهٔ خبر: 20843334 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

«جغرافیای جهاد» مرزهای ملی را نمی‌شناسد

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: جغرافیای جهاد، امروز مرزهای ملی را نمی‌شناسد، باید دشمن را در سرزمین‌های وسیعی محاصره و سیاست‌های او را دفن کرد.

صاحب‌خبر -

«جغرافیای جهاد» مرزهای ملی را نمی‌شناسدبه گزارش خبرنگار  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه امروز (دوشنبه) در مراسم گرامیداشت شهید محسن حججی، اظهار داشت: شهید حججی شهادتی حسینی‌وار و مظلومانه در دفاع از حرم،‌ شرف، دین، آزادی و حریت مسلمانان در جبهه مقاومت و اسلام داشت.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه تصویر شهید حججی و‌ آن قاتل خبیث و بی‌رحم نشانگر دو جبهه حق و باطل بود افزود: در آن تصویر شهید حججی همانند کوهی از صلابت ،‌آرامش ،‌مقاومت در مقابل آن قاتل خبیث ایستاده بود و این شهدا نشانه‌های مستحکم جهان اسلام و اعتبار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی با بیان اینکه باید دشمن را در سرزمین‌های وسیع به دام انداخته و آرزوهای آن‌ها را دفن کرد، بیان داشت: امروزه جوانان ما دل‌ها و قلب‌هایشان را روانه دفاع از حرم کردند و باید بگویم که جغرافیای جهاد مرزهای ملی را نمی‌شناسد.

 سردار سلامی با بیان اینکه هیچ قدرتی قادر به شکست دادن ملت ما نخواهد بود، تأکید کرد: ما در ناامن‌ترین منطقه جهان،  امن‌ترین کشور جهان هستیم و دلیلش همین جوانان شهیدی هستند که مشاهده می‌کنید. ما در دو جنگ بزرگ جهانی شرکت کردیم و این در حالی است که نبردهای امروز همانند جنگ‌های قدیم نیست. دفاع مقدس دقیقا مدل یک جنگ جهانی بود چرا که همه‌ دنیا در مقابل ما بودند.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: دشمنان پس از دوران دفاع مقدس از تمام توان خود از جمله تهاجم فرهنگی، فتنه 88 و تهدید و تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کردند ولی موفق نشدند. وحدت امت و امام زیباترین و الهام‌بخش‌ترین قاعده‌ای است که باعث پیروزی ما در دهه‌های اخیر شده است.

وی با طرح این سوال که آیا امروز امریکا نقش تأثیرگذاری در تحولات منطقه دارد؟، ادامه داد: آمریکا به پایان عمر خود نزدیک شده و عجز و ناتوانی را در میادین سیاست و تحولات نظامی منطقه می‌بینیم.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به قدرتمند شدن حزب‌الله لبنان در سال‌های اخیر، تأکید کرد: دامنه‌ تأثیرگذاری حزب‌الله لبنان به حدی شده که می‌تواند به تنهایی تمامی سرزمین‌های اشغالی فلسطین را آزاد کند. همانطور که ملاحظه کردید صهیونیست‌ها با یک حرف سیدحسن نصرالله که مخازن آمونیاک را در حیفا تهدید کرده بود، آن مخازن را جمع کرد و بعد از آن دبیرکل حزب‌الله لبنان نیروگاه هسته‌ای دیمونا را تهدید کرد.

 سردار سلامی گفت: امروز دیپلماسی و سیاست خارجی ما دارای محتوای عظیم و پشتوانه قدرت نظامی است. وقتی ما بر خلیج فارس که انرژی جهان از آن می‌گذرد مسلطیم، مگر کسی می‌تواند ما را منزوی و تهدید کند؟ امروز جنگ را از کارون به شرق مدیترانه و دریای سرخ انتقال داده‌ایم.

انتهای پیام/

ایران در دو جنگ بزرگ جهانی در برابر استکبار ایستاد

نظر شما