شناسهٔ خبر: 20834265 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کدخدایی: دفاع ازمظلومان مرزهای جغرافیایی را درنوردیده است

تهران- ایرنا- سخنگوی شورای نگهبان گفت: امروز دفاع از مظلومان و مستضعفان مرزهای جغرافیایی و سیاسی را درنوردیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارسیاسی ایرنا، عباسعلی کدخدایی عصر یکشنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه عکس موصل که درمحل خانه هنرمندان برگزارشد، اظهار کرد: افرادی که درعرصه مقاومت حضور داشته اند، شرایط خاص حاکم برمناطق محورمقاومت از جمله قساوت و جنایت تروریست های تکفیری که با حمایت برخی دولت مردان غربی ها انجام می شود را به خوبی درک می کنند.
وی با بیان این که حضورجوانان انقلابی درجبهه مقاومت همان ادامه راه هشت سال دفاع مقدس است، گفت: دستاوردهای نظام اسلامی مرهون خون شهداست.
وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران، بنا به اصل دفاع از مستضعفین و مقاومت در برابر ظالمان که در قانون اساسی نیز به این موضوع اشاره شده است، در جبهه های محور مقاومت در عرصه های گوناگون برای دفاع از مظلوم حضور دارد.
کدخدایی با بیان این که کارعکاسان خبری و تمامی روایت گران عرصه جهاد و شهادت دارای اهمیت فراوانی است، ادامه داد: یکی از این عرصه ها، انعکاس خبری وقایعی است، که در سرزمین های اسلامی رخ می دهد.
سخنگوی شورای نگهبان اظهارداشت: برگزاری نمایشگاه هایی همچون نماشگاه موصل، از جنگ تا پیروزی، می ‌تواند تصویر روشنی از واقعیت ‌ها و مقاومت را ارایه کند.
وی گفت: امروزبا گسترش فناوری های نوین شیوه انعکاس وقایع نیز متفاوت تر از گذشته است، در گذشته وقایع نگاری به صورت درج در تاریخ مکتوب بود، اما امروز عکاسان و تصویربرداران با حضور خود در میدان های نبرد می توانند، وقایع جاری را برای انسان های زیادی مخابره کنند و آنها را در جریان رخدادها قرار دهند.
کدخدایی با بیان این که روایت وقایع جبهه ها و مناطق محور مقاومت، با عکس و فیلم، ارزشی همتراز با رزمندگان محورمقاومت دارد، ادامه داد: برگزاری نمایشگاه هایی همچون عکس موصل، می تواند تصویر روشنی از وقایع محور مقاومت را برای مردم نمایان سازد.
وی تاکید کرد: افرادی که در حوزه عکس فیلم و خبر حوزه مقاومت فعالیت می کنند، در واقع دوش به دوش سربازان و ایثارگران حرکت می کنند.
نمایشگاه عکس موصل از 22 تا 25 مردادماه 1396 در محل خانه هنرمندان برپا و بازدی برای عموم علاقمندان آزاد است.
سیام*9254*9121*1724*خبرنگار: سجاد خسروانیان و سمیه لاری*انتشار: حسین فتح الهی

انتهای پیام /*

نظر شما