شناسهٔ خبر: 20834027 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تاکید سخنگوی شورای نگهبان بر حضور تصویربرداران در میدان‌های نبرد

R1011158/P1011121/S1,15/CT12

کخدایی گفت: امروزه عزیزان عکاس و تصویربردار با حضور خود در میدان‌هاى نبرد مى‌توانند وقایع جارى را براى انسان‌هاى زیادى مخابره کنند و آنها را در جریان رخدادها قرار دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، عباسعلى کدخدایى سخنگوی شوراى نگهبان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس موصل از جنگ تا زندگی، با اشاره به اهمیت و ارزش کار عکاسان خبرى و تمامى روایت‌گران عرصه جهاد و شهادت، اظهار داشت: جمهورى اسلامى بنا به اصل دفاع از مستضعفین و مقاومت در برابر ظالمان که در قانون اساسى نیز بدان تصریح شده، در جبهه‌هاى محور مقاومت در عرصه‌هاى گوناگون براى دفاع از مظلوم حضور دارد که یک جلوه این حضور، انعکاس خبرى وقایعى است که در سرزمین‌هاى اسلامى در جریان است.

وی افزود: برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها می‌تواند تصویر روشنی از واقعیت‌ها و مقاومت برای یکایک‌ ما باشد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: امروز دفاع از مظلومان و مستضعفان مرزهاى جغرافیایی و سیاسى را در نوردیده و افرادى که در عرصه مقاومت حضور داشته‌اند، شرایط خاص حاکم بر مناطق محور مقاومت از جمله قساوت و سبوعیت تروریست‌هاى حاضر در این مناطق که مستظهر به حمایت غربى‌ها هستند و همچنین رشادت و دلاورمردى‌هاى مجاهدان این محور و مدافعان حرم را درک مى کنند.

کدخدایی با اشاره به اهمیت انعکاس خبرى و تصویرى رشادت‌هاى رزمندگان محور مقاومت و همچنین روایت دردها و رنج‌هاى مردم این مناطق، گفت: امروز با گسترش فناورى‌هاى نوین شیوه انعکاس وقایع نیز متفاوت از گذشته است که وقایع نگارى صرفا به صورت درج در تاریخ مکتوب بود؛ امروزه عزیزان عکاس و تصویربردار با حضور خود در میدان‌هاى نبرد مى‌توانند وقایع جارى را براى انسان‌هاى زیادى مخابره کنند و آنها را در جریان رخدادها قرار دهند.

وی با اشاره به اهمیت و ارزش کار عکاسان خبرى حاضر در جبهه‌هاى محور مقاومت، افزود: روایت وقایع جبهه‌ها و مناطق محور مقاومت، با عکس و فیلم، ارزشى همتراز با رزمندگان محور مقاومت دارد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: برگزارى چنین نمایشگاه‌هایی مى‌تواند تصویر روشنى از وقایع محور مقاومت را براى مردم نمایان سازد و عزیزانى که در حوزه عکس فیلم و خبر حوزه مقاومت کار می‌کنند،در واقع دوش به دوش سربازان و ایثارگران حرکت مى‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما