شناسهٔ خبر: 20834224 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین:

رسانه ها باید عاملی برای هم افزایی و همبستگی اجتماعی باشند

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، وحید مقدم سلیمی روز یکشنبه به مناسبت روز خبرنگار با حضور در دفتر جمعی از رسانه های استان قزوین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و تبریک روز خبرنگار، اتحاد و تعامل خبرنگاران با یکدیگر را عاملی برای بالندگی و پیشرفت رسانه ها دانست و افزود: در هر حوزه اصلی ترین موضوعی که باید مورد توجه قرار گیرد، همبستگی، هم اندیشی، تعامل و اتحاد است چرا که اختلاف عامل انفعال است و گرفتار شدن در چنین وضعیتی، دستاوردی جز ضعف و بروز مشکلات ندارد.
وی در ادامه با اشاره سابقه خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان قدیمی ترین خبرگزاری کشور، اضافه کرد: خبرگزاری ایرنا در سال 1313 تاسیس شد و اکنون با مراکز و دفاتر داخلی و خارجی خود اخبار ایران و جهان را به نحو مطلوب پوشش می دهد.
مقدم سلیمی با بیان اینکه این خبرگزاری در دولت های مختلف با افت و خیزهایی مواجه بوده است، ادامه داد: ایرنا با داشتن بدنه کارشناسی خبره، سابقه ارزشمندی در حوزه اطلاع رسانی و بررسی های خبری دارد و در استانها امهات اخبار را با شعار سرعت، دقت و صحت پوشش می دهد.
وی، اطلاع رسانی صحیح و دقیق را از شاخص های کاری ایرنا عنوان کرد و گفت: این رسانه رسمی با تکیه برنیروی انسانی کارآمد، حرفه ای، متعهد و با توانمندی بالا، همواره در اطلاع رسانی پیشگام بوده است.
مقدم سلیمی، ایرنا را یکی از بازوهای رسانه ای نظام جمهوری اسلامی برای رسیدن به اهداف مقدس آن خواند و افزود: دغدغه های مقام معظم رهبری و دولت خدمت رسان به خصوص در ارتباط با مسائل فرهنگی و اجتماعی به عنوان یک اصل، همواره مدنظر این رسانه مردمی است.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود در دیدار با مدیر خبرگزاری فارس قزوین با اشاره به توجه دولت تدبیر و امید به رسانه ها و پاسخ گو بودن آن، تعامل و عملکرد روابط عمومی استانداری با رسانه ها را خوب توصیف و بیان کرد: این روند در دولت نهم و دهم با کاستی هایی روبرو بود.
مقدم سلیمی در دیدار با سردبیر هفته نامه تابان از این نشریه ، رسانه ای وزین و باسابقه یاد کرد و گفت: تحلیل ها و یادداشت های تابان در حوزه های مختلف اثربخشی خوبی در فضای رسانه ای و بویژه سیاسی استان برجای گذاشته و خلا تحلیلی را جبران می کند.
سردبیر هفته نامه تابان نیز گفت: رسانه دولت و نظام باید قوی باشد تا بتواند خدمات دولت را به درستی منعکس کند که البته ایرنا قزوین در این خصوص گام های خوبی برداشته است.
محمد درافشان با اشاره به نقش رسانه ها در تنویر افکار عمومی افزود: باید مرز نقد و تخریب را شفاف کنیم چرا که نقد همچون تیغ جراحی بدست حکیمی حاذق با هدف جداسازی عارضه ای آفت زا از پیکری است شریف ولی تخریب همچون پتکی ویرانگر بدون در نظر گرفتن هیچ ملاحظه ای می باشد.
وی نقد عالمانه، عادلانه و منصفانه را مطلوب و حتی ضروری دانست و افزود: تنها در فضای نقد سازنده می باشد که جامعه از زشتی ها و کاستی ها پیراسته می شود و پویایی خود را حفظ می کند.
سرپرست خبرگزاری مهر نیز گفت: معتقد به مشی رقابت در عین رفاقت در بین رسانه های همسو هستیم و خوشبختانه همکاران مهر و ایرنا با همکاری و دوستی های صمیمانه توانسته اند به تقویت فضای همدلی بین رسانه ها کمک کنند.
محمدرضا جباری افزود: ما نیز از همکاران خود در خبرگزاری ایرنا درس اخلاق و خبر می آموزیم و امیدواریم با تداوم این صمیمیت ها بتوانیم در کنارهم با سایر رسانه ها به توسعه استان کمک کنیم.
در این دیدار علیرضا ضرغامی رئیس خبرگزاری فارس نیز بر همکاری بیشتر رسانه ها برای پویایی و توسعه استان تاکید کرد.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان قزوین به همراه جمعی از همکاران خود از هفته نامه تابان و خبرگزاری های فارس و مهر بازدید کرد.
7389*3013 *خبرنگار نسرین رحیمی** انتشار دهنده: رضا اولادی

انتهای پیام /*

نظر شما