شناسهٔ خبر: 20825215 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

گزارش مهر از شب کابوس وار دزفولی ها

آنچه باعث شد ۴۷۲ دزفولی به بیمارستان منتقل شوند

اهواز - دزفولی ها، شنبه شب را به صورت کابوس وار سپری کردند و نشت گاز کلز در منطقه ای از این شهر باعث انتقال ۴۷۲ نفر به بیمارستان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه شنبه هر کس از حد فاصل میدان الف دزفول و میدان رودبند عبور می کرد، ناگهان احساس خفگی شدیدی می کرد ولی نمی دانست علت این امر چیست. ماجرا به همین سادگی شروع شد ولی بعدها که تعداد افراد در حال عبور از آن منطقه و حتی منطقه تفریحی علی کله زیاد شد، افراد بی شماری دچار خفگی می شدند.

اورژانس اعلام کرد: ساعت ۲۱:۱۹ شنبه در پی تماس همشهریان با مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ دزفول و گزارش بوی گاز با منشا نامشخص و مسمومیت تعدادی از شهروندان در حد فاصل بین میدان الف دزفول و میدان رودبند، با توجه به پیش بینی وسعت حادثه چهار پایگاه اورژانس شهری به محل اعزام شدند.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان خوزستان نیز در این خصوص گفت: پس از رسیدن اولین آمبولانس و مدیریت و تریاژ صحنه و هماهنگی با مرکز ارتباطات سه دستگاه آمبولانس جاده ای و اتوبوس آمبولانس اورژانس ۱۱۵دزفول به محل حادثه فراخوانده شدند.

شهیار میرخشتی گفت: کلیه مصدومان با آمبولانس های اورژانس ۱۱۵ و اتوبوس آمبولانس به بیمارستان بزرگ دزفول(دکتر گنجویان) انتقال داده شدند.

اول اعلام شد که هشت نفر به بیمارستان منتقل شدند ولی لحظه به لحظه بر آمار مصدومان با گاز مشکوک افزایش می یافت تا اینکه تا کنون به ۴۷۲ نفر مراجعه کننده به بیمارستان های دزفول و اندیمشک رسیده است.

ابتدا انگشت اتهام به سمت متصاعد شدن گاز از تصفیه خانه شرکت آبفای خوزستان بود ولی این شرکت به سرعت اعلام کرد که نشت گاز ارتباطی با این شرکت ندارد. این شرکت اعلام کرد که حادثه نشت گاز کلر در شهر دزفول مربوط به تاسیسات آبفا نیست و کارشناسان شرکت آبفای خوزستان برای کمک به واحدهای امداد در محل حادثه حاضرند.

یکی از مشکلاتی که همیشه در این خصوص رخ می دهد و باعث بالا رفتن تعداد مصدومان می شود، تجمعات مردمی است. که در همین زمینه فرمانده نیروی انتظامی که خود بعدها جزو مصدومان حادثه اعلام شد به خبرنگار مهر گفت: تمامی راه های منتهی به کاشفیه دزفول به علت نشتی گاز کلر و سهولت در امداد رسانی سازمانهای امداد رسان مسدود شده است.

سرهنگ علی الهامی افزود: حضور شهروندان و تردد به منطقه موجب کندی خدمات رسانی خودروهای امداد رسان شده است.

سرهنگ الهامی از مردم خواست  هر چه سریع تر اطراف محل حادثه را ترک کنند.

اصل ماجرا چه بود

 فرماندار دزفول در خصوص جزئیات این ماجرا در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پس از پنج ساعت تلاش و کوشش و حوالی ساعت ۱:۱۵ بامداد امروز توانستیم محل نشت گاز کلر  کپسولهای واقع در کاشفیه دزفول را کنترل و مهار کنیم.

حبیب الله آصفی گفت: بررسی اولیه نشان می دهد که عوامل انسانی در این حادثه دخیل بوده است. یک کپسول ۷۰۰ تنی حاوی گاز کلر در منطقه بوده که برخی افراد با هوای سرقت، باعث آسیب وارد کردن به آن شده بودند.

فرماندار دزفول در پاسخ به سئوال در رابطه با بازداشت افراد مرتبط با این حادثه گفت: تاکنون هیچ شخصی بازداشت نشده ولی تحقیق وسیع در این باره آغاز شده است.

در جزئیات بیشتر این حادثه عنوان شده است که نشت گاز کلر در دزفول از سه سیلندر موجود در انبار شرکت آبیاری قدیم دزفول در اطراف پل سوم دزفول رخ داد که مهار آن حدود چهار ساعت به طول انجامید.

۴ مسئول دزفولی در میان حادثه دیدگان نشت گاز

در میان حادثه دیدگان نشست گاز در دزفول، نام چهار مسئول این شهرستان هم دیده می شود.

محمد رضا کرم نژاد شهردار، سرهنگ علی الهامی فرمانده انتظامی، عظیم رضایی رئیس جمعیت هلال احمر و مدیرعامل سازمان آتش نشانی دزفول به علت حضور در منطقه مصدوم شدند و تحت مداوا قرار گرفتند.

تعداد حادثه دیدگان به ۴۷۲ نفر رسید

صبح امروز رئیس مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی خوزستان، آخرین آمار حادثه دیدگان نشت گاز کلر در دزفول را ۴۷۲ نفر عنوان کرد.

نظر شما