شناسهٔ خبر: 20721727 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امضای توافق‌نامه میان دانشگاه‌های پیام‌نور، فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی با شبکه علمی کشور

توافق نامه‌های همکاری دانشگاه‌های پیام نور، فنی و حرفه‌ای و جامع علمی- کاربردی با شبکه علمی کشور با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به امضا رسید.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، در این مراسم محمد فرهادی با ابراز خرسندی از شکل گیری و توسعه با کیفیت شبکه علمی کشور گفت: باتوجه به توسعه همه جانبه شبکه علمی کشور، تمامی دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و علمی، پزشکی و حوزوی به تدریج به شبکه علمی کشور متصل و از خدمات آن بهره مند می‌شوند.

وزیر علوم با بیان اینکه تا پایان ۶ ماهه اول امسال، امکان اتصال تمامی مراکز علمی و تحقیقاتی شهر تهران به شبکه علمی کشور فراهم می‌شود، افزود: تا پایان ماه مهر ۵ شهر و تا پایان امسال ۱۰ شهر از خدمات شبکه علمی کشور بهره مند می‌شوند.

وی ادامه داد: امیدوارم با توجه به پی گیری‌های انجام شده، شبکه علمی کشور به صورت کامل و جامع در سطح کشور استقرار پیدا کند و در بخش خارج از کشور نیز گستردگی و پیشرفت قابل توجهی داشته باشد.

در این نشست فتح الله مضطرزاده، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، امضای تفاهم نامه شبکه علمی کشور با ۳ دانشگاه پیام نور، فنی و حرفه‌ای و جامع علمی – کاربردی را مهم ارزیابی کرد و گفت: امیدوارم با اتصال سایر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به این شبکه، شاهد توسعه و ارتقای علم، پژوهش و فناوری در کشور باشیم.

در پایان این نشست توافق نامه‌های همکاری جداگانه دانشگاه‌های پیام نور، فنی و حرفه‌ای و جامع علمی- کاربردی با شبکه علمی کشور به امضای مضطرزاده از یک طرف و رستمی ابوسعیدی، شمس و امید از طرف دیگر رسید.

نظر شما