شناسهٔ خبر: 20644705 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

تولیت آستان قدس رضوی:

اسلام به زن نگاه تمدن ساز دارد/ «گوهرشاد» الگوی زن مسلمان و فرهیخته است

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مدعیان حمایت حقوق زنان به این بهانه، از او بهره کشی می کند، گفت: زن در تمدن اسلامی و فرهنگ رضوی جایگاه کرامت و شان خدادادی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛حجت الاسلام ابراهیم رئیسی ظهر امروز در دومین همایش جایزه جهانی گوهرشاد که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه جایزه جهانی گوهرشاد بعد از بررسی ها به عمل آمده به هشت نفر اعطا می شود، عنوان کرد: این جایزه نماد و نمودی از توجه به واقف بزرگ بنای عظیم مسجد گوهرشاد در جوار حرم مطهر رضوی است.

وی با اشاره به اینکه جایزه جهانی گوهرشاد توجه به زن و فعالیت های زنان و نیکوکاری و فرهیختگی است ابراز کرد: باید این فعالیتها در سطوح مختلف تصمیم گیری و تصمیم سازی در سطح جهان مورد توجه قرار گیرد.
تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: نام بانو گوهرشاد درمشهد و کشور به عنوان کسی که توجه به خدا و خداخواهی دارد و از جایگاه اجتماعی و سیاسی و از ظرفیت خود استفاده و مسجدی را بنای کرد  که در عرصه خداخواهی و عشق به امام هشتم ماندگار شده است، زبان زد است.
حجت الاسلام رئیسی مسجد گوهرشاد را نماد خیر خواهی و نیکوکاری، عشق به اهل بیت و اوج خداخواهی دانست و اظهار کرد: در سایه تلاش و ظرفیت گوهرشاد بانو  این بنا در اختیار دین و ارزش های دینی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه زنان و بانوان فرهیخته را در عرصه های مختلف اجتماعی می توانند نقش آفرین و الگو باشند، اظهار کرد: این زنان فرهیخته می توان به عنوان الگوی زن مسلمان و فرهیخته به جهان معرفی کرد.
تولیت آستان قدس رضوی نقش دادن به زنان و خانواده از مسائل بسیار مهم عنوان کرد و ادامه داد:  بحث زنان و خانواده موضوعی است که  مورد اختلاف جدی ما با غرب است و نگاه غرب به زن نگاه فمینینستی که در عمل مورد ظلم قرار می‌گیرد اما در فرهنگ دینی ما و نگاه تمدن سازدارد.

رئیسی با بیان اینکه مدعی حمایت حقوق زنان به نام حقوق زن، از او بهره کشی می کند، عنوان کرد: زن در تمدن اسلامی و فرهنگ رضوی جایگاه کرامت و شان خدادادی دارد که این جایگاه بی‌بدیل زنان باعث پیشرفت جامعه ای اسلامی در عرصه های مختلف می شود.

وی اظهار کرد: تفاوت جایزه جهانی گوهرشاد با سایر جوایز در این است که  جایزه جهانی گوهرشاد نگاه تمدنی و تمدن سازی به این حرکت دارد و برای جهانی گفتمان جدیدی را بیان می کنند که این گتمان جدید مدنیتی به نام دین و ارزش های دینی و زن های فرهیخته ای که در این کانون به این قله رسیده اند، است .

تولیت آستان قدس رضوی این جایزه را حرکتی فرهنگی و تمدن ساز به نام حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) دانست و اظهار کرد: این جایزه نماد و نمودی در جهت توسعه فرهنگ در بین زنان و دختران است که  باید در جامعه گسترش پیدا کنند.

رئیسی با بیان اینکه امید داریم که این مدنیت و تمدن در جهان اسلام و در جهان بشریت طنین انداز شود، بیان کرد: آن روز دور نیست و فکر می‌کنم علیرغم همه مخالفت ها و نگاه‌های نامهربانی در این زمینه وجود دارد؛ حقانیت این نگاه جای خود را در عالم باز خواهد کرد.
انتهای پیام/

نظر شما