شناسهٔ خبر: 20579515 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

راهپیمایی گسترده نمازگزاران در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

صاحب‌خبر -
 

سرویس سیاسی – اجتماعی: نمازگزاران جمعه درتهران و سراسر کشور با برگزاری راهپیمایی اعتراض‌آمیز، جنایات اخیر صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی و میانمار را محکوم کردند.
در راهپیمایی اعتراض آمیز تهران که به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، نمازگزاران پس از اقامه نماز، ازمصلای امام خمینی‌(ره) به سوی ایستگاه مترو شهید بهشتی تظاهرات کردند.
در این تظاهرات نمازگزاران با سردادن شعارهایی چون «‌مرگ براسرائیل»، «‌دفاع از فلسطین باعث عزت ما ست»، «کلنا فداک یا اسلام»، «‌نسل کشی مردم میانمار، توطئه آمریکا است»،«‌مرگ بر صهیونیست، مرگ بر انگلیس، مرگ بر آمریکا، مرگ برآل‌سعود خائن»، «‌ملت ایران ملت خدایی است، بیزار از تفرقه و جدایی است”، ضمن فریاد خشم خود بر استکبار جهانی خواستار وحدت مسلمانان در مقابل استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا شدند.
در پایان این تظاهرات که با حضور پرشور نمازگزاران همراه بود، بیانیه‌ای درهفت بند در محکومیت جنایات اخیر صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین اشغالی و کشتار بیرحمانه نمازگزاران مسجد‌الاقصی و همچنین کشتار مسلمانان بی گناه و بی‌پناه میانمار توسط افراطی‌های نژاد‌پرست خوانده شد.
تظاهرات نمازگزاران در شهرستان‌ها
در پی جنایات وحشیانه و بی‌شرمانه اخیر رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین اشغالی و کشتار بی‌رحمانه نمازگزاران مسجد‌الاقصی، نمازگزاران پس از اقامه نماز جمعه در سراسر کشور از جمله شهرهای قم، مشهد، شیراز، تبریز و اصفهان، تظاهرات اعتراض آمیز علیه عاملان و سران این جنایات برگزار کرده و جنایات و بی‌حرمتی صهیونیست‌ها را به شدت محکوم و خشم انقلابی خود را علیه استکبار جهانی فریاد کردند.
تظاهرکنندگان با شعارهای “هیهات مناالذله”، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر آل‌سعود» بار دیگر حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین و مسجدالاقصی، قبله اول مسلمین، اعلام داشته و تنفر خود را از صهیونیست‌ها و حامیان جهانی و منطقه‌ای آنها ابراز کردند.
همچنین نمازگزاران کشتار بی رحمانه مسلمانان مظلوم و بی دفاع میانمار با حمایت قدرت‌های مستکبر که قلوب بسیاری از آزادیخواهان و مسلمانان را جریحه دار کرده را نیز محکوم کردند.تظاهر‌کنندگان در پایان تظاهرات اعلام کردند که مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان محسوب شده و تعرض به این مکان مقدس، توهین به ارزش‌های اسلامی است و بدون تردید مسلمانان و آزادیخواهان جهان نسبت به هتک حرمت‌های اخیر رژیم اشغالگر قدس بی‌تفاوت نبوده و خواستار برخورد شدید و جدی با جنایات رژیم غاصب صهیونیستی هستند.همچنین نمازگزاران با محکومیت سکوت مجامع بین‌المللی و سازمان‌های جهانی مدعی حقوق بشر در قبال جنایت علیه مردم مظلوم فلسطین و میانمار اعلام داشتند که این سکوت مرگبار بار دیگر وابستگی این نهادها را به قدرت‌های مستکبر جهانی به نمایش گذاشت و امروز باید تمام آزادیخواهان جهان و امت اسلامی، ندای مظلومیت مسلمانان را فریاد بزنند.
راهپیمایان از دستگاه دیپلماسی و وزارت امور خارجه نیز خواستند که با انعکاسِ مراتب اعتراض ملت ایران نسبت به جنایات مستکبران، در مورد کشتار بی رحمانه مسلمانان در نقاط مختلف جهان از جمله میانمار موضع جدی و قاطع گرفته و با اتخاذ تدابیر لازم، از حق مسلمانان میانمار دفاع کند.نمازگزاران در پایان راهپیمایی با محکومیت تحریم‌های جدید آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران آن را نشانه نمایش مجدد ماهیت پلید آمریکا بیان کرده و تنها راه مقابله با این دشمنی‌ها را تکیه بر توانمندی و ظرفیت داخلی دانستند.
راهپیمایان در پایان راهپیمایی با قرائت قطعنامه ای ضمن محکومیت اقدام‌ها و جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان فلسطین خواستار باز‌کردن درهای مسجد الاقصی به روی مسلمانان شدند.

نظر شما