شناسهٔ خبر: 20567841 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روز ششم نبرد عرسال/تثبیت حضور نیروهای مقاومت در مناطق آزادشده

بیروت-ایرنا- ششمین روز نبرد عرسال همراه با تثبیت حضور نیروهای حزب الله در مناطق آزادشده و نیز درگیری با تروریست هایی بود که خود را به دو منطقه «وادی حمید» و «الملاهی» در نزدیکی محل اسکان پناهجویان سوری رساندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا در عرسال و واحد اطلاع رسانی مقاومت (الاعلام الحربی) رزمندگان حزب الله توانستند مناطق آزادشده طی روزهای قبل را در کنترل کامل خود داشته باشند.
در حال حاضر تقریبا تمامی مناطق تحت سیطره گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره در ارتفاعات عرسال از چنگ این گروه درآمده است و این به معنای پایان فاز اول عملیات آزادسازی عرسال است.
منطقه وادی حمید و الملاهی در ارتفاعات عرسال، آخرین و تنها منطقه ای است که همچنان در سیطره گروه جبهه النصره قرار دارد.
این دو نقطه برخلاف مناطق دیگر ارتفاعات عرسال، منطقه ای مسکونی است. روز چهارشنبه درگیری هایی در این دو منطقه بین نیروهای مقاومت و تروریست ها رخ داد. این منطقه در نقطه تماس بین ارتفاعات عرسال و مناطق همجوار است که برخی پناهجویان سوری نیز در آنجا اسکان داده شده اند.
طی روزهای اخیر نیروهای ارتش لبنان وظیفه حراست از خط تماس را برعهده داشتند تا مانع از نفوذ عناصر مسلح به مناطق غیرنظامی و عمق خاک لبنان شوند.
به رغم برخی شایعات، آتشباری نیروهای مقاومت علیه تروریست ها در منطقه وادی حمید به اهداف غیرنظامی اصابت نکرده است.
دیروز همچنین اخباری درباره زخمی شدن «عمار وردی» مسئول عملیات جبهه النصره در ارتفاعات لبنان منتشر شد. در همین راستا، واحد رسانه ای مقاومت (الاعلام الحربی) اعلام کرد که زخمی شدن وردی و تنگ تر شدن محاصره باعث به هم ریختگی در صفوف عناصر مسلح جبهه النصره شده است.
بر اساس حملات دیروز نزدیک به 20 تن از عناصر تروریست کشته شدند.
همزمان یک منبع مطلع در حزب الله به ایرنا گفت که شمار شهدای مقاومت طی شش روز نخست عملیات آزادسازی عرسال به 25 تن رسیده است.
روز ششم همچنین شاهد حضور مردم مختلف لبنان در پویشی به نام «در پیروزی شریک باش» بود که در آن مواد غذایی برای رزمندگان جمع آوری و بسته بندی شد.
اما مهمترین رخداد سیاسی مرتبط با تحولات عرسال در ششمین روز عملیات، سخنرانی «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان بود.
وی در این سخنرانی اعلام کرد که عملیات آزادسازی عرسال تا پاکسازی کامل آن ادامه پیدا خواهد کرد. نصرالله همچنین تاکید کرد که نیروهای مقاومت آمادگی دارند که مناطق آزادشده را تحویل ارتش لبنان بدهند.
دبیرکل حزب الله لبنان همچنین از مذاکره با گروه های تروریستی برای قانع کردن آنها جهت خروج از منطقه خبر داد.
عملیات آزادسازی ارتفاعات عرسال که سه سال جولانگاه گروه های تروریستی تکفیری همچون جبهه النصره و داعش بوده است، از روز جمعه گذشته کلید خورده است.
این عملیات با محوریت نیروهای حزب الله و با هماهنگی و مشارکت نیروهای ارتش در حال اجراست.
طی شش روز اخیر بسیاری از مردم و شخصیت های سیاسی که حتی برخی از آنها مخالف حزب الله هستند، از این عملیات ضدتروریستی حمایت کرده اند.
خاورم**2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئی

انتهای پیام /*

نظر شما