شناسهٔ خبر: 20557462 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

درگیری های پراکنده در ششمین روز نبرد عرسال/اعلام قریب الوقوع پیروزی مقاومت در فاز نخست عملیات

بیروت-بیروت – ایرنا – در ششمین روز نبرد آزادسازی ارتفاعات عرسال، رزمندگان مقاومت موفق شدند صبح امروز (چهارشنبه) در تکمیل مرحله اول عملیات (آزادسازی مناطق تحت سیطره گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره) باقیمانده عناصر این گروه را در منطقه «وادی حمید» و «الملاهی» به محاصره خود درآورند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا منطقه وادی حمید و الملاهی در ارتفاعات عرسال، آخرین و تنها منطقه ای است که همچنان در سیطره گروه جبهه النصره قرار دارد.
این دو نقطه برخلاف مناطق دیگر ارتفاعات عرسال، منطقه ای مسکونی است. بر همین اساس، صبح امروز شایعاتی درباره هجوم نیروهای مقاومت به این مناطق مطرح شد.
تارنمای المیادین اما خبرها درباره حمله به وادی حمید و الملاهی را عاری از صحت دانست و گزارش داد که هیچ حمله ای به این مناطق صورت نگرفته است.
المیادین از قول برخی منابع وابسته به مقاومت حزب الله تاکید کرد که مسئولیت مناطق مسکونی بر عهده ارتش لبنان است.
این منابع افزودند: عملیات آزادسازی همه تپه های مشرف بر وادی حمید و الملاهی ادامه دارد اما این عملیات شامل ورود به وادی حمید و الملاهی نمی شود چراکه آزادسازی این منطقه در راهبرد مقاومت گنجانده نشده و مسئولیت این کار به عهده ارتش لبنان گذاشته شده است.
پیش از ظهر امروز همچنین اخباری درباره زخمی شدن «عمار وردی» مسئول عملیات جبهه النصره در ارتفاعات لبنان منتشر شد. در همین راستا، واحد رسانه ای مقاومت (الاعلام الحربی) اعلام کرد که زخمی شدن وردی و تنگ تر شدن محاصره باعث به هم ریختگی در صفوف عناصر مسلح جبهه النصره شده است.
به گزارش المیادین، تنها سه تپه تا رسیدن به وادی حمید و الملاهی باقیمانده و با تصرف این سه تپه ماموریت حزب الله در ارتفاعات عرسال پایان می یابد. مجموع مساحت باقیمانده در ارتفاعات عرسال که عناصر النصره در آن حضور دارند حدود 7 کیلومتر است.
در حال حاضر، نیروهای مقاومت در حال تثبیت موقعیت خود در مناطقی هستند که روز گذشته از وجود تروریست های النصره پاکسازی شد و به این ترتیب زمان زیادی تا اعلام خبر شکست کامل النصره در ارتفاعات عرسال باقی نمانده است.
همزمان با تحولات میدانی امروز، یک کاروان متعلق به هلال احمر بین الملل حاوی مواد غذایی و پزشکی وارد شهر عرسال شد. این کاروان که «مصطفی الحجیری» نیز آن را همراهی می کرد با عبور از ایست بازرسی ارتش در وادی حمید، وارد اردوگاه های پناهجویان سوری شد.
پس از تکمیل عملیات در مرحله اول، نگاه ها به سمت فاز دوم عملیات یعنی آزادسازی مناطق تحت سلطه داعش جلب خواهد شد. هرچند زمان این عملیات هنوز مشخص نیست.
خاورم*390*2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئی

انتهای پیام /*

نظر شما