شناسهٔ خبر: 20563426 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با مهر اعلام شد؛

فرود اضطراری پرواز اهواز - تهران/اعزام مسافران به تهران

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به فرود اضطراری پرواز اهواز- تهران به فرودگاه اهواز گفت: هواپیما با سلامت کامل به زمین نشست و مسافران با هواپیمای سایر خطوط هوایی به تهران اعزام شدند.

صاحب‌خبر -

رضا جعفرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره انتشار خبر «حریق در هواپیمای آتا در فرودگاه اهواز» گفت: صبح امروز پرواز ۵۶۴۲ شرکت هواپیمایی آتا فرودگاه اهواز را به قمصد تهران ترک کرد که مدتی پس از تیک آف خلبات متوجه بروز ایرادی در یکی از موتورهای می‌شود.

وی گفت: پس از اطلاع خلبان از بروز مشکل در یکی از موتورها، وی از برج مراقبت در خواست بازگشت به فرودگاه اهواز را می‌کند و به سمت این فرودگاه تغییر مسیر می‌دهد.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه خوشبختانه به دلیل اقدام سریع خلبان هیچ حادثه‌ ناگواری رخ نداد گفت: مسافران در سلامت کامل به سر می‌برند و بر اساس اطلاعاتی که از مسئولان شرکت هواپیمایی آتا به دست آوردیم مسافران با هواپیماهای سایر خطوط هوایی به تهران اعزام شدند. 

جعفرزاده افزود: همچنین با پیگیری شرکت آتا برخی مسافران با هواپیمای جایگزین همین شرکت هواپیمایی به تهران عزیمت کردند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره علت بروز این مشکل گفت: علت بروز مشکل در موتور هواپیما در حال بررسی است.

در همین رابطه محمد نیکنام مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی آتا نیز درباره انتشار خبری مبنی بر آتش سوزی هواپیمای این شرکت در فرودگاه اهواز گفت: به هیچ وجه موضوع حریق به نحوی که انعکاس داده شده نبوده و فقط یک مشکل در موتور هواپیما رخ داد که دود ناشی از آن به عنوان «آتش» انعکاس داده شده است.

وی افزود: پرواز ۵۶۴۲ از نوع MD شرکت هواپیمایی آتا حدود ۵:۵۵ دقیقه صبح امروز فرودگاه اهواز را به مقصد تهران ترک کرد اما پس تیک آف هواپیما، خلبان متوجه ایرادی در موتور شماره ۱ هواپیما می‌شود و موضوع را به برج مراقبت نیز اعلام و درخواست بازگشت به فرودگاه اهواز می‌کند.

مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی آتا ادامه داد: در همان زمان خلبان سریعا به سمت فرودگاه اهواز تغییر مسیر می‌دهد و بدون هیچ گونه حادثه‌ای در فرودگاه اهواز لندینگ (فرود) می‌کند.

نیکنام با بیان اینکه خوشبختانه مسافران در سلامت کامل هستند افزود: پس از بروز این مشکل با دستور مدیرعامل هماهنگی‌های لازم برای اعزام مسافران به تهران انجام شد به طوریکه برخی مسافران با هواپیماهای سایر خطوط هوایی و برخی نیز با یک هواپیمای جایگزین شرکت آتا به مقصد تهران اعزام شدند.

نظر شما