شناسهٔ خبر: 20533834 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون ساماندهی امور جوانان:

مساله محوری جوانان اشتغال و کارآفرینی است

معاون ساماندهی امور جوانان با تاکید بر استفاده کاربردی از سواد رسانه ای گفت: مساله محوری جوانان اشتغال و کارآفرینی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا رستمی در نشست هم اندیشی همایش سواد رسانه ای گفت: سواد رسانه ای و فضای مجازی موضوع مهمی است اما در کشور ما به یک مساله تجاری به شکلی نامناسب درآمده است و لازم است به مسیر اصلی برگردد و این کار سختی است که در همایش نخست سواد رسانه ای پیگیر ی شد.

معاون وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: حضور کارشناسان، نخبگان و همه فعالان فضای مجازی را برای تولید محتوا می طلبد لازم می دانم از زحماتی که دوستان برای برگزاری همایش اول کشیدند سپاسگزاری کنم.

وی در ادامه افزود: با برگزاری همایش اول توانستیم نخبگان و اصحاب این حوزه را گرد هم بیاوریم. امیدوارم در همایش دوم بتوانیم گام های بزرگتری برداریم و شکل مناسبی از نظر علمی و اجرایی فراهم کنیم. 

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: در سال گذشته که اولین همایش برگزار شد نکاتی را گفتم و الان هم آنها را تکرار می کنم و آن نکات باید تقویت شود تا موفق عمل کرده باشیم. مسأله محوری حرکت کردن در مسیر سواد رسانه ای باید با توجه به شرایط خودمان باشد و باید اولویت های خاص خودمان را داشته باشیم.

رستمی خاطرنشان کرد: ما اگر نتوانیم از این همایش خروجی های مفیدی داشته باشیم موفق عمل نکرده ایم خروجی های ما باید در خانواده ها، بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی موثر واقع شوند تا بتوانیم از آنها استفاده کنیم. مسأله محوری که جوانان امروز درگیر آن هستند مسأله اقتصاد و اشتغال است که باید بتوانیم بحث سواد رسانه ای را به آن سمت بکشیم.

وی در پایان تصریح کرد: بحث ازدواج از دیگر مسایل مهم جوانان است که با استفاده از سواد رسانه ای باید به آن کمک کنیم. بحث دیگر بحث فراغت است که این امر یکی از موضوعاتی است که می توانیم با سواد رسانه ای به آن کمک کنیم.

نظر شما