شناسهٔ خبر: 20514749 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سیاست سازمان راهداری تقویت سامانه‌های نوین در مدیریت جاده هاست

رئیس سازمان راهداری گفت: سیاست سازمان راهداری تقویت شرکت‌های دانش بنیان است و توجه به تفکر سیستمی موجب افزایش تولید و ایجاد ثروت در کشور شده است.

صاحب‌خبر -
سیاست سازمان راهداری تقویت سامانه‌های نوین در مدیریت جاده هاست
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای پروژه‌های طرح یکپارچه دوربین‌های هوشمند سیستم توزین در حال حرکت، شبکه سیر همنام، بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تفکر سیستمی در سازمان راهداری در چهار سال اخیر جایگاه خود را پیدا کرده و همین عامل باعث افزایش تولید و ایجاد ثروت در کشور می‌شود.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: براساس آمار دریافتی از تردد شمارهای موجود در سطح راه‌های کشور در چهار ماهه اول سال جاری متوسط تردد ساعتی ۳۶۵ وسیله بوده که نسبت مدت مشابه سال قبل ۱۰. ۹ درصد افزایش داشته و از طرفی نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ با رشد ۱۰. ۱ درصدی مواجه است.
وی افزود: آمار خودرو‌های پلاک شده در سال گذشته با این آمار هم‌خوانی دارند که بیانگر تردد رو به افزایش است.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: سیاست سازمان راهداری تقویت شرکت‌های دانش بنیان و کمک به ایجاد شرکت‌های ملی است، زیرا با توجه به اعتبارات و زمان محدود باید برای رفع مسائل امور جاری ثروت ایجاد کنیم.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه دیر یا زود منابع نفتی تمام می‌شود، گفت: باید در تامین منابع ارزی تلاش کنیم و در آن خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در سطح بین‌المللی خدمات عرضه کنند.
کشاورزیان با اشاره به همکاری این سازمان با شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: قرارداد متمرکز برای نصب و راه‌اندازی ثبت تخلف با شرکت دانش‌بنیان و متخصص باعث شد که این شرکت‌ها به‌عنوان ثروت ملی در سایر کشور‌ها فعالیت کنند و علاوه بر ایجاد اشتغال، درآمد نیز کسب کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به قرارداد ساخت و راه‌اندازی سیستم‌های توزین در حرکت ناوگان باری کشور اشاره کرد و گفت: در بازدید از راه‌های استان اصفهان با شرکتی آشنا شدیم که ادعای ساخت و راه‌اندازی سیستم‌های win با ضریب خطای کمتر از نیم درصد، تخلفات بارهای اضافی را ثبت می‌کند.
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از اعلام فراخوان مناقصه ۲ هزار کیلومتر گارد ریل ۳ موج خبر داد و گفت: پیمانکار منتخب باید یک سایت اینترنتی مخصوص گارد ریل راه‌اندازی کند و تمام محصولات قابل‌استفاده در پروژه‌های مربوط به گاردریل‌ها در کشور در آن سایت به نمایش گذاشته شود.
کشاورزیان با بیان اینکه «اقدام مشابه برای نیوجرسی‌ها انجام شد» گفت: اگرچه ظاهر ساخت یک نیوجرسی ساده به نظر می‌رسد، اما مسائلی همچون مقاومت آن در برابر پدیده‌های جوی پیچیدگی‌های آن را نمایان می‌کند. بر این اساس ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای موظف شدند که فقط از شرکت‌های دارای واحد‌های تخصصی مانند آزمایشگاه‌های بتونی اقدام به خرید نیوجرسی کنند.
وی افزود: همچنین ادارات کل مکلف به انجام خرید از کارخانه‌های آسفالت دارای گواهینامه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی شدند. به‌علاوه در حال تلاش برای جابجایی قیر با استفاده از تانکرهای دوجداره هستیم و در نظر داریم با راه‌اندازی رویه‌های اجباری از حمل آن توسط تانکرهای تک جداره به‌منظور صرفه‌جویی از هدر رفت انرژی و دوباره‌کاری جلوگیری کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: طی این مدت تلاش شد تا کیفیت و دانش فنی در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مبنا قرار گیرد و از اقدامات بدون پشتوانه دانش فنی پرهیز شود. تفکرات و اندیشه‌های نظام‌مند و سیستمی در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای طی دولت یازدهم در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جای خود را پیداکرده و همین مسئله می‌تواندبه تولید ثروت در کشور کمک کند.

نظر شما