شناسهٔ خبر: 20514138 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تولید 21 هزار تن محصول گلخانه‌ای در بوشهر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: از 110 هکتار گلخانه‌ مسقف در استان ، 21 هزار تن انواع محصولات کشاورزی تولید می‌شود.

صاحب‌خبر -

تولید 21 هزار تن محصول در گلخانه‌های استان بوشهربه گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز بوشهر، محمدتقی منوچهری با اشاره به حمایت دولت از اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در بخش کشاورزی اظهار کرد: در همین زمینه سود تسهیلات گلخانه‌ها در مناطق غیر برخوردار تک رقمی شده است.

وی ادامه داد: با استفاده از اعتبارات استانی در قالب کمکهای فنی اعتباری، منابعی در اختیار بانک قرار می‌گیرد که با تلفیق این منابع با اعتبارات صندوق، سود تسهیلات تک رقمی می‌شود و از 12/5 به 9 درصد کاهش می‌یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به تولید سالانه 900 میلیون قطعه نشاء مکانیزه سبزی و صیفی در گلخانه‌های استان افزود: با احتساب 14هزار هکتار سطح زیر کشت در استان بوشهر،400 میلیون قطعه ازاین نشاهای تولیدی در استان استفاده و 500 میلیون قطعه نیز به استانهای دیگر ارسال می‌شود.

وی با اشاره به محدودیت منابع آب و اجرای طرح الگوی کشت در استان بوشهر بیان کرد: بر همین اساس تفاهم نامه سه جانبه‌ای بین کشاورزان، آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی منعقد می‌شود که آب مورد نیاز براساس پروانه بهره‌برداری و سطح زیر کشت در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

منوچهری یادآور شد: بر همین اساس امسال باید 12هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی زیر کشت محصول گوجه فرنگی برود.

وی تصریح کرد: کشاورزانی که از این تفاهم‌نامه پیروی نکنند هیچ حمایتی از نظر پرداخت تسهیلات، خرید حمایتی و توافقی نمی‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به فعالیت 51 صندوق خرد زنان روستایی در استان با دو هزار و 100 نفر عضو و 6 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری افزود: برای حمایت از بخش کشاورزی به استانها اجازه داده شده است که درصدی از اعتبارات تملک دارایی را به صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی اختصاص دهند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد زنجیره تولید به محل تولید محصول یکی دیگر از برنامه‌های مهم جهاد کشاورزی است که در بخش خرما تلاش می‌شود صنایع بسته بندی، فرآوری و نگهداری در یک محل ایجاد شود.

منوچهری درباره میزان پیشرفت طرح تجهیز زمین‌های کشاورزی به سامانه نوین آبیاری نیز گفت: پارسال 250 میلیارد و 800 میلیون ریال به صورت تسهیلات بلاعوض برای تبدیل شیوه آبیاری سنتی به نوین پرداخت شد که این طرح در سطح 3 هزار و 400 هکتار اراضی استان بوشهر اجرا شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: در سه ماه نخست امسال نیز هزار و 300 هکتار از زمین های کشاورزی استان به سامانه نوین آبیاری تجهیز شده است.


نظر شما