شناسهٔ خبر: 20506549 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر:

۱۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان بوشهر به سیستم نوین آبیاری تجهیز شد

R41363/P1357/S6,53/CT11

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در سه ماه نخست امسال یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان بوشهر به سیستم نوین آبیاری تجهیز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، محمد تقی منوچهری صبح امروز در نشست روند اجرای آبیاری نوین در اراضی کشاورزی استان بوشهر با اشاره به محدودیت منابع آب و اجرای طرح الگوی کشت در استان بوشهر اظهار داشت: در این راستا تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای بین کشاورز، آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی منعقد می‌شود که آب مورد نیاز براساس پروانه بهره برداری و سطح زیر کشت در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر حمایت کشاورزان از این تفاهم‌نامه تصریح کرد: کشاورزانی که از این تفاهم‌نامه پیروی نکنند هیچ حمایتی از نظر پرداخت تسهیلات، خرید حمایتی و توافقی نمی‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به تعیین الگوی کشت در اراضی گوجه‌فرنگی استان بوشهر خاطر نشان کرد: با توجه به تعیین الگوی کشت در اراضی گوجه‌فرنگی استان بوشهر امسال باید 12هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی زیر کشت محصول گوجه فرنگی برود.

منوچهری با اشاره به تجهیز اراضی کشاورزی استان بوشهر به سامانه نوین آب کشاورزی خاطر نشان کرد: پارسال 250 میلیارد و 800  میلیون ریال به صورت کمک بلاعوض برای تبدیل 3 هزار و 400 هکتار اراضی کشاورزی از شیوه آبیاری سنتی به نوین در استان بوشهر جذب شد.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی در سال 1396 تصریح کرد:در سه ماه نخست امسال یک‌هزار و 300 هکتار از زمین‌های کشاورزی استان بوشهر به سیستم نوین آبیاری تجهیز شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه امسال 485 میلیارد ریال برای تجهیز مزارع و باغ‌های استان بوشهر به سیستم آبیاری نوین پیش بینی شده افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال بیش از 6 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان بوشهر به این سیستم مجهز می‌شود.

منوچهری از اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی استان بوشهر خبرداد و خاطرنشان کرد: طرح کاداستر در اراضی کشاورزی استان بوشهر 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما