شناسهٔ خبر: 20507222 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حمایت از نخبگان دغدغه جدی تمامی نمایندگان

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از نخبگان، نوآوران و مخترعان دغدغه جدی تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ احد آزادیخواه در برنامه «روز از نو» رادیو اقتصاد افزود: نخبگان در هر جامعه‌ای دارای نقش تاثیرگذاری هستند.
وی اظهار داشت: در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری حمایت از نخبگان و تلاش برای تولید علم و دستیابی به دانش و فناوری روز دنیا وظیفه اساسی تمامی مسئولان است.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم پیشرفت و تعالی کشور را مرهون تلاش‌های جوانان نخبه و فرهیخته دانست و بر ضرورت حمایت از این قشر تاثیرگذار در جامعه تاکید کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه تولید و تجاری سازی علم به استقلال، تحقق اقتصاد مقاومتی، پویایی تولید، رشد اقتصادی، کاهش وابستگی مملکت به بیکانگان، خنثی سازی توطئه‌ها و تحریم‌های اقتصادی دشمنان و سایر موارد بسیار حائز اهمیت است، افزود: نخبگان سرمایه‌های بی بدیل هر کشوری هستند.
آزادیخواه با بیان اینکه حمایت از نخبگان جامعه زمینه ساز اراده جوانان برای پیشرفت کشور است، اظهارداشت: زمینه بهره گیری هر چه بیشتر از نخبگان و شکوفایی استعدادهای آنان باید امروز بیشتر از گذشته در کشور فراهم شود.
وی با اشاره به این جمله که ایران از جمله کشورهای دنیاست که به لحاظ کمی و کیفی بیشترین نهادهای مرتبط با نخبگان را دارد، گفت: بنیاد ملی نخبگان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و ... از جمله این نهادهاست.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود تجاری سازی یافته‌های علمی را در رونق اقتصادی، اشتغال افزایی، ارزآوری، توسعه صادرات، خلق ثروت و دیگر موارد ضروری اقتصادی بسیار نقش آفرین دانست و افزود: ایران در تولید علم از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است.
وی یادآورشد: بهره گیری از توان مزبور به نفع ضریب رشد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رونق تولید ملی، توسعه صادرات غیر نفتی، قدرت ارزآوری و ... عزم و جزم تمامی مسئولان را می‌طلبد.

نظر شما