شناسهٔ خبر: 20486434 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

ستاره ها الکامپ را خواهند خورد

صاحب‌خبر -

شبنم کـهـن چی
Shkohanchi@
امسال 340 استارتاپ ایرانی در بخش الکام استارز بیست و سومین نمایشگاه الکامپ، دور هم جمع شده اند تا پویایی جامعه جوان ایران را به نمایش بگذارند. سالن 8 و 9 مرکز نمایشگاه های بین المللی تهران با حدود 7 هزار متر مربع میزبان ایده ها، انرژی و شور جوانانی است که می توانند به اقتصاد فردای کشور رونق دهند. این، سومین الکامپی است که پذیرای استارتاپ هاست. طی این سه سال بیش از هزار استارتاپ در بخش الکام استارز ایده خود را به نمایش گذاشته اند. روند برگزاری الکام استارز طی این سه سال نشان می دهد که در راستای درک جایگاه استارتاپ ها و میزان آگاهی از تاثیری که استارتاپ ها می تواند بر اشتغال و اقتصاد کشور داشته باشند، قدم های بلندی رو به جلو برداشته شده است.
حالا مسوولان با نگاه دقیق تری می توانند قوانین را متناسب با نیاز جامعه جوان و پویا که از فناوری های نو برای ایجاد اشتغال کمک می گیرند، به روز کنند. کافی است سری به الکام استارز بزنند و با صاحبان کسب و کارهای نو صحبت کنند. پویایی و انرژی که در سالن 8 و 9 دیده می شود نشان دهنده علاقه جوانان به راه اندازی کسب و کار و چرخاندن چرخه اقتصاد و پیشرفت است.
گفته می شود که امسال بیش از 90 استارتاپ غرفه های 12 متری در اختیار دارند و 250 استارتاپ هم به صورت استند در این سالن حضور یافته اند. گشت کوتاهی میان دنیای ایده ها زدم و از چهل نفر یک درخواست کردم: یک جمله درباره الکام استارز امسال بگویید! ادامه این گزارش حاصل این پرسش و 40 پاسخی است که دریافت کردم.
1- الکام استارز در حال بزرگ شدن است تا حدی که کل نمایشگاه الکامپ را درگیر خود کند (محسن عارفی، iHome).
2- سالن الکام استارز امسال از سال گذشته بهتر شده و با چیدمان بهتر، هر کسی توانسته جایگاه بهتری نسبت به سال گذشته پیدا کند (خوگر، محمدرضا کاووسی).
3- الکامپ یعنی حوادث غیرقابل پیش بینی؛ ما از ابتدای ثبت نام تا زمانی که به نمایشگاه بیاییم از هیچ چیز به صورت قطعی مطمئن نبودیم (امیر فرزام، نولا).
4- اینطور که به نظر می رسد، استارتاپ ها، الکامپ را در آینده ای نزدیک خواهند بلعید (اکبر هاشمی، هفته نامه شنبه).
5- الکام استارز امسال بهتر از سال گذشته برگزار شده و این امیدوارکننده است (ارسلان یارویسی، اپز).
6- فضای الکام استارز، فضای پرشور و فعالی بود و ما با قرار گرفتن استارتاپ ها در کنار خودمان بهتر توانستیم حمایت خود را از آنها نشان دهیم (محمدرضا شریفی، فینووا).
7- الکام استارز فرصتی است که باید قدرش را بدانیم. در حقیقت می توان گفت الکام استارز فرصتی است که می تواند پایه اقتصاد مقاومتی باشد (هادی فرنود، کاموا).
8- چیدمان امسال استارتاپ ها در بخش استندها، نامناسب است. امیدوارم سال آینده تسهیلات بیشتری برای غرفه سازی در اختیار استارتاپ ها قرار داده شود (علی شاهبندی، بامارو).
9- بعد از چند سال که الکامپ چیز جدیدی برای ارایه نداشت حالا بخشی وجود دارد که بر تمام نمایشگاه غالب است؛ الکام استارز (توحید قهرمانی، اکوسیستم).
10- امسال الکام استارز بزرگ تر و منظم تر برگزار شده است. دو موفقیت امسال در این بخش یکی، بازتعریف و توسعه الکام استارز بدون تکرار و دیگری اینکه الکام استارز توانسته اکوسیستم استارتاپی را درگیر فضای کسب و کار کند ( آرش برهمند، ماهنامه پیوست).
11- الکام استارز امسال بزرگ تر، حرفه ای تر و با کیفیت بهتری نسبت به سال گذشته برگزار شده است (روزبه منیری، بیمه دی).
12- وجود این همه جوان در سالن الکام استارز به ما انرژی می دهد. از سوی دیگر افتخار می کنم که جوانان ما این همه نبوغ و شور و شوق دارند. سرمایه این بچه ها فکرشان است و امیدوارم حمایت شوند (فروزان ایمانی، تولگرام).
13- دیدن این همه ایده در کنار هم و ظرفیت بالای شرکت کننده ها مرا امسال سوپرایز کرد. هر چند برگزاری امسال هم کیفیت خوبی داشت اما به نظرم می توان با نظم بهتری نمایشگاه را برگزار کرد (امید خلیلی).
14- کیفیت برگزاری الکام استارز امسال نسبت به سال گذشته بهتری بود و استقبال بهتری هم شده بود ( سپیده سعید، آی هوم).
15- الکام استارز امسال برای ما سرشار از تجربه های عجیب و غریب و خوب بود (ندا مختاری، استاد سلام).
16- می توان گفت الکام استارز امسال همه توقعاتم را برآورده کرده به جز اینکه هماهنگی ها برای دادن کارت ها و بنرها به موقع انجام نشده بود ( حسین سعیدی، ادپرتال).
17- الکام استارز امسال دو ویژگی دارد؛ یکی این که سالن بزرگی به استارتاپ ها اختصاص داده شده است و دیگری که البته ربطی به نمایشگاه ندارد، اینترنت 4G و LTE است که به ما کمک بزرگی کرده (امیر صدیقی، Recommender).
18- ضعف الکام استارز امسال شیوه چیدمان استارتاپ ها در بخش استندها بود. چیدمان یا باید به صورت جزیره ای باشد یا خطی. این چیدمان باعث از دست رفتن بازدیدکننده ها می شود ( روح الله پرنیان، Shareino).
19- الکام استارز زمینه ای برای شکوفایی ایده ها فراهم کرده است ( مژده رجایی، فرتاک).
20- الکام استارز تبدیل به بزرگ ترین رویداد حوزه استارتاپ ها شده است. فقط به این نکته باید بیشتر توجه شود که از استارتاپ هایی که در شتابدهنده ها نیستند و سرمایه گذار ندارند باید بیشتر کمک شود (مصطفی شهرمیان، 3Dfast).
21- هماهنگی برای توزیع کارت ها نامناسب بود. از سوی دیگر آنچه در سالن می گذرد با آنچه در اخبار سایت منتشر می شود فرق می کند (شیرین بهمنی، 100).
22- الکام استارز امسال با کیفیت بهتری برگزار شده است. بهتر است چیدمان نیز به شیوه ای باشد که شرکت کننده ها به صورت یکدست دیده شوند. عدم اطلاع رسانی به موقع و هماهنگی از جمله نقاط ضعف الکام استارز امسال بود (پریچهر نگویی، پیک پلاس).
23- چیدمان امسال الکام استارز در بخش استندها نامناسب بود و شاید به همین دلیل بازدیدکننده کمتر از سال گذشته داشتیم (فرناز ولوی، ایزی پز).
24- الکام استارز امسال، سرشار از خلاقیت بود ( سمیرا دودانگه، شتابدهنده مپس).
25- الکام استارز تغییر دهنده روند آینده کسب و کار ایران است. به نظرم امسال نظم برگزاری این بخش بهتر از سال گذشته بود. شاید بتوان برای در زمینه فرهنگسازی و هدایت بازدیدکنندگان نیز کاری انجام داد تا کسانی به نمایشگاه بیایند که با این بخش مرتبط باشند (هومن میرصادقی، شراکت نت).
26- الکام استارز می توانست بهتر برگزار شود. از نظر هماهنگی و اطلاع رسانی همه فرآیندها در دقیقه 90 انجام شد (داوود مظفری، بپرسیم).
27- متاسفانه بین استارتاپ ها امسال هیچ ایده بکر و نویی ندیدم. به نظر می رسد جوان ها یک خدمت را به یک استارتاپ تبدیل می کنند نه یک ایده نو (بازدیدکننده)
28- مزیتی که الکام استارز برای استارتاپ ها دارد، بیشتر دیده شدن است. اما چیدمان امسال در بخش استندها باعث کمتر دیده شدن استارتاپ های این بخش شد (میلاد نوری، لوکز).
29- به نظر می رسد هدف و مخاطب الکام استارز مشخص نیست. برای مثال من به عنوان استارتاپ می خواهم بازدیدکننده حرفه ای داشته باشم اما چون اطلاع رسانی مناسب انجام نشد ما بازدیدکننده حرفه ای کم داریم (شادی کاویانزاده، پیاده).
30- الکام استارز با کیفیت برگزار شده اما در بخش هماهنگی و اطلاع رسانی و توزیع کارت ها ضعف داشته و کارها به موقع انجام نشده است (لنا وفایی، پیاده).
31- الکام استارز امسال نسبت به سال گذشته با نظم بیشتری برگزار شده است. اما گنگی چیدمان در بخش استندها باعث شد بازدید از این استارتاپ ها تحت تاثیر قرار گیرد ( عماد ساعدی، ابرینو).
32- سال اول بازدیدکنندگانی که به الکام استارز می آمدند که با ما آشنایی داشتند اما امسال بازدیدکنندگان هیچ آشنایی با استارتاپ ها و فعالیت آنها ندارند (روشنک علی طلب، پونیشا).
33- امسال، الکام استارز بهتر از سال گذشته برگزار شد، مشخص است برای بالا بردن کیفیت برگزاری این بخش زحمت زیادی کشیده شده است. اما نمایشگاهی مانند الکام استارز باید از هماهنگی و اتوماسیون بهتری برخوردار باشد (مجید احمدی، تبلیغگرام).
34- سالنی که امسال به استارتاپ ها اختصاص داده شده است نسبت به سال گذشته از کیفیت بهتری برخوردار است و راحت تر می توان بازدید کرد (بازدید کننده)
35- الکام استارز امسال بهتر از سال گذشته برگزار شده است. این بخش پر از جوانان پر شور و هیجانی است که فکرهای نو در سر دارند (شهلا اصولی، مرکز فاوا).
36- ای کاش در الکام استارز نوآوری دیده می شد. اما امسال ایده جدیدی در این بخش ندیدم، فعالیت و ایده ای که نشان دهنده برداشتن قدمی رو به جلو باشد دیده نشد. ایده ها تکراری بود و به نظر می رسد ما در بخش استارتاپ ها در حال درجا زدن هستیم (میلاد اسلامی زاد، اسنپ).
37- الکام استارز، سالن پر جنب و جوش و پر انرژی نمایشگاه الکامپ است (کامبیز سمیعی، رکاب).
38- سالن استارتاپ ها امسال داغ تر از هر سال است و می توان ایده های جالبی بین شرکت کنندگان دید (آرین اسماعیلی، پین تا پین).
39- در اجرای الکام استارز هماهنگی و بی نظمی وجود داشت از جمله در زمینه توزیع کارت ها، چیدمان و تحویل پوسترها که امیدوارم سال آینده برای حل این مشکل راهکاری پیدا شود (زهرا دیاله آبادی، تیم اجرایی الکام استارز).
40- ارایه خدمات در سالنی که اینقدر پویاست و بازدیدکننده زیادی هم در آن وجود دارد به نظر ضعیف است. غرفه دارها روی زمین غذا می خورند و ما باید از میان آنها بگذریم (بازدیدکننده).

نظر شما