شناسهٔ خبر: 20483599 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

دستگیری ۵۰ متهم فضای مجازی در همدان

صاحب‌خبر -
همدان ـ خبرنگار اطلاعات: فرمانده انتظامی استان همدان گفت: با تلاش پلیس فتا ۵۰ متهم فعال در فضای مجازی امسال در این استان دستگیر شدند.سردار مهدیان نسب در همایش کلانتری و پاسگاه‌ها (کوپ) انتظامی استان همدان اظهار کرد: پلیس فتا از ابتدای امسال تاکنون موفق به رصد و شناسایی ۴۰۰ سایت مجرمانه شده است.
وی افزود: در این زمینه ۵۰ پرونده که بیشتر آنها مربوط به مزاحمت اینترنتی و برداشت‌های غیرمجاز از حساب اشخاص بوده تشکیل شده است و ۵۰ متهم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند. او با بیان این که عوامل انتظامی استان بیش از ۱۳۴۰ طرح در حوزه پیشگیری، مقابله و مهار اجرایی کرده‌اند، ادامه داد: میزان تماس‌های عملیاتی نسبت به سال گذشته ۵۶ درصد افزایش داشته که این آمار گویای اعتماد مردم به عوامل انتظامی است.وی اضافه کرد: پلیس اماکن با توجه به نوع مأموریت در سال جاری اقدام به رصد ۲۰ هزار صنف کرده و بخشی از مأموریت این مجموعه به امر به معروف و نهی از منکر اصناف معطوف بوده است. او حوزه مواد مخدر را یکی از معاونت‌های پرتوفیق ناجا برشمرد و افزود: ۵ر۱ تن انواع مواد مخدر امسال در همدان کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد افزایش داشته است.وی اضافه کرد: ۲۹ شبکه تهیه و توزیع مواد مخدر امسال در همدان متلاشی شده و ۲۹۰۰ قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر شده‌اند.
فرمانده انتظامی استان همدان با اعلام این که طرح‌های جمع آوری معتادان در ۲۹ نقطه استان در حال اجرا است، گفت: امسال ۳۶۳معتاد متجاهر دستگیر و به مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ معرفی شدند.وی افزود: ۱۸ اولویت برای نیروی انتظامی استان همدان تعریف شده که با توجه به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب ۱۱ مورد از اولویت‌ها رویکرد اقتصاد مقاومتی دارد. او اضافه کرد: امسال ۴۸ شبکه قاچاق کالا در همدان منهدم شد که ۲۲ فقره از پرونده تشکیل شده برای این افراد بالای یک میلیارد ریال است.

نظر شما