شناسهٔ خبر: 20482714 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دختری با سندرم مو‌های آلبرت اینشتین+ تصاویر

مو‌های عجیب و غریب و نامنظم یک کودک خردسال سبب شد تا والدین او پس از مراجعه به پزشک با واقعیتی علمی و بسیار شگفت انگیز مواجه شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  دختر دو ساله و نیمه‌ای به نام Jaili اکنون حدود دوسال است که به بیماری سندرم مو‌های آشفته و غیر قابل شانه کردن مبتلا شده است، همان بیماری که آلبرت اینشتین، دانشمند مشهور دچار آن بوده و همیشه در عکس‌ها با مو‌هایی آشفته و به هم ریخته دیده می‌شد.

دختری با سندروم مو‌های آلبرت اینشتین+تصاویر
تا قبل از شناسایی سندرم مو‌های آشفته و غیر قابل شانه کردن، والدین Jaili انواع و اقسام روش‌های درمانی برای مرتب کردن مو‌های سر دخترشان را انجام دادند، انواع مدل‌های مو، کوتاه کردن، استفاده از محصولات نرم کننده و حالت دهنده مو نیز نتوانست موی آشفته کودک آنها را آرام و مرتب کند.

سندرم موی آشفته و بی قرار یا UNCOMBABLE HAIR SYNDROME نوعی اختلال ژنتیکی با ریشه وراثتی است که سبب ناصاف بودن مو از ریشه می‌شود و فردی که دچار این اختلال است نمی‌تواند مو‌های خود را صاف کند، در تاریخ مشهور ترین فرد مبتلا به این اختلال فیزیکدان مشهور  آلبرت اینشتین بوده است.

دختری با سندروم مو‌های آلبرت اینشتین+تصاویر
نشانه‌های سندرم مو‌های آشفته و غیر قابل شانه کردن از سنین ۳ الی ۱۲ ماهگی در مبتلایان ظاهر می‌شود و اغلب افراد دارای این اختلال مو‌هایی به رنگ کاهی یا حتی سفید دارند.

دربرخی موارد نادر علاوه بر جنس غیر عادی موها، ناهنجاری‌هایی در استخوان و چشم نیز در مبتلایان مشاهده می‌شود.

با استفاده از برس بسیار نرم و برخی محصولات نرم کننده درمانی ویژه می‌توان تا حد مو‌ها را نرم و خوش حالت کرد.

والدین این کودک هر دو تست DNA داده و محققان دانشکده ژنتیک انسانی دانشگاه بن، دریافتند یکی از سه ژن موثر دراین اختلال در DNA مادر این دختر وجوددارد که خوشبختانه به جز رنگ غیر عادی وآشفتگی ظاهری موها، Jaili مشکل دیگری ندارد و از سلامت کامل برخوردار است.

دختری با سندروم مو‌های آلبرت اینشتین+تصاویر
کارشناسان عنوان کرده اند که به تحقیقات بیشتری در خصوص چرایی بروز این اختلال و راهکار‌های درمانی آن نیاز دارند.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

دختری که موهایی مانند انیشتین دارد

نظر شما