شناسهٔ خبر: 20460601 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

وقتی کسی نمی‌داند اسپانسر تبلیغات محیطی کدام شرکت است/ ادامه ابهام در قراردادهای تجاری

خبرگزاری میزان- هنوز کسی نمی‌داند دقیقا چه شرکتی اسپانسر تبلیغات محیطی سازمان لیگ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارگروه ورزشی خبرگزاری میزان، دوره هفدهم لیگ برتر فوتبال ایران از تاریخ 5 مرداد به صورت رسمی در شرایطی آغاز خواهد شد که هنوز معلوم نیست اسپانسر تبلیغات محیطی لیگ برتر بر عهده چه شرکتی خواهد بود.

سال گذشته بعد از پایان قرارداد دو ساله شرکت ایران نوین با سازمان لیگ،‌ سازمان لیگ به سختی توانست با اسپانسر جدید پس از برگزاری مزایده قرارداد منعقد کند. همه به یاد دارند که هفته‌های ابتدایی لیگ برتر هم اسپانسر تبلیغات محیطی مشخص نبود و در کنار زمین مسابقات در ورزشگاه‌های مختلف تابلوهای تبلیغاتی وجود نداشت.

با این حال با گذشت چند روز تبلیغات به شرکت پردازش از زیر مجموعه‌های شرکت فناپ با عقد قراردادی دو ساله داده شد. مدیران این شرکت بعد از مدتی اقدام به راه اندازی سامانه هواداری 3040 کردند که این اتفاق باعث درگیری سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی که برای خودشان سامانه هواداری جداگانه داشتند با اسپانسر سازمان لیگ شد.
 
در همان مقطع با فشار اسپانسر این سه باشگاه مردمی تابلوهای تبلیغاتی اسپانسر سازمان لیگ هم برای چند بازی جمع آوری شد و بنرهای اختصاصی اسپانسر این سه باشگاه در ورزشگاه‌ها نصب شد که این مسئله جنجال بسیار زیادی را در فوتبال ایران به راه انداخت و موجب شکایت فناپ از سازمان لیگ شد. حالا هم قرار است حکم دادگاه در رابطه با این شکایت دو طرفه صادر شود و در صورت محکوم شدن سازمان لیگ،‌خسارت هر چقدر که باشد از به بدهی‌های سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی اضافه خواهد شد!

نکته مهم درباره قرارداد تبلیغات محیطی فوتبال ایران اما این بود که سال گذشته به دنبال اختلاف‌های به وجود آمده رئیس فدراسیون فوتبال با دستور محمود گودرزی وزیر وقت ورزش با مدیران رده بالای همراه اول جلسه گذاشت و در صورت جلسه امضا شده قرار شد قرارداد با فناپ لغو و انحصار تبلیغات فوتبال ایران به همراه اول منتقل شود. اتفاقی که بدون تردید خسارتی جدی برای فوتبال ایران به همراه خواهد داشت.

حالا که کار سازمان لیگ با شرکت فناپ به دادگاه کشیده شده،‌ کسی نمی‌داند در آستانه شرع لیگ برتر تکلیف اسپانسر تبلیغات محیطی فوتبال ایران به صورا واقعی و قانونی کدام شرکت خواهد بود. به نظر می رسد در شریط کنونی با توجه به قراردادسال قبل شرکت پردازش مجری تبلیغاتی باشد اما طبق اخبار منتشر شده در رسانه‌ها یک عضو هیات رئیسه هم با حمایت مدیران فدراسیون رایزنی‌هایی برای عقد قرارداد جدید با شرکتی خاص برای تبلیغات محیطی فوتبال ایران انجام داده است.

ماجرای جالب دیگر به تابلوهای LED اختصاص دارد که سال گذشته شرایطی فراهم شد که شرکت ایران نوین تابلوهای خود را در اختیار مجزی تبلیغات محیطی بگذارد و با آنها همکاری داشته باشد. اما حالا با توجه به دعوای حقوقی که آنها با فدراسیون و سازمان لیگ داشتند و هم چنین فسخ قرارداد فناپ و انتظاری که برای صدور حکم دادگاه وجود دارد،‌ کسی نمی‌داند اسپانسر جدید تابلو تبلیغاتی الکترونیکی در اختیار خواهد داشت یا خیر.

انتهای پیام/

نظر شما