شناسهٔ خبر: 66712749 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

برای فصل بعد دلتنگتان خواهیم شد

ستاره‌های خاصی که امروز خداحافظی می‌کنند

بازیکنان زیادی هستند که آخرین روزهای حضورشان در فوتبال اروپا را تجربه می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، فصل 2023-2024 رو به پایان است و بازیکنان زیادی در پایان جاده‌‌ی فوتبال‌شان قرار دارند. در این بین افرادی هستند که اعلام بازنشستگی کردند، اما برخی تنها این را علنی کرده‌اند که قرار نیست در باشگاه فعلی ادامه دهند. با نزدیک شدن به روزهای انتهایی فصل، فرصتی است تا مروری بر بازیکنانی داشته باشیم که به‌نظر کارشان به پایان رسیده است.

مارکو رویس:

کاپیتان وفادار دورتموند قرار است در پایان این فصل راهش را از زنبورها جدا کند.

رویس که با 427 بازی سومین نفر در لیست بیشترین تعداد بازی برای دورتموند است، به جز جام حذفی آلمان و سوپرکاپ آلمان، افتخارات زیادی با این تیم ندارد. لیگ قهرمانان اروپا آخرین شانس او برای دست‌یابی به یک جام معتبر و بزرگ است و خداحافظی او می‌تواند به رویایی‌ترین شکل ممکن اتفاق بیفتد. تیم بعدی او هنوز مشخص نیست و صحبت خاصی درباره تصمیم اون نشده است.

2018105

خسوس ناواس:

17 فصل و حضور در 500 بازی لالیگا، او را جزء بزرگ‌ترین اسطوره‌های تاریخ سویا قرار می‌دهد.

او با لاروخا قهرمان اروپا و جهان شده و با سویا 4 بار لیگ اروپا، 1 بار سوپرکاپ اروپا و 2 بار کوپا دل ری را به‌دست آورده است.

بال راست دوست داشتنی سویا، اکنون باشگاه محبوبش را ترک می‌کند و مشخص نیست مقصد بعدی او در اروپا خواهد بود یا خیر.

1939267

رافائل واران:

یونایتد نیز علی‌رغم داشتن گزینه تمدید قرارداد، قصد ندارد تا او را در تیم نگه دارد. 

واران بی‌شک در این دوره سه ساله لحظات خوب و بد زیادی تجربه کرده، اما اولدترافورد هیچ‌گاه نتوانست برای او به سانتیاگو برنابئو تبدیل شود.

از دست دادن قهرمان سابق جهان که تجربه زیادی هم دارد هرگز ساده نیست، اما باشگاه با کنار گذاشتن او حدود 17.6 میلیون پوند در دستمزد سالیانه بازیکنان صرفه جویی می‌کند.

1975591

تیاگو سیلوا:

تیاگو بی‌شک یکی از بهترین مدافعانی است که فوتبال اروپا در دهه اخیر به خود دیده است.

پس از چهار فصل حضور در استمفورد بریج و ایستادن بر بام اروپا، سیلوا بالاخره در 39 سالگی قرار است از مرکز توجه فوتبال جهان دور شود. او به وطنش بازمی‌گردد و به صورت آزاد به عضویت باشگاه فلومیننزه در می‌آید.

مطمئنا چلسی بازیکن بزرگی را از دست می‌دهد و پر کرد جای او کار آسانی نخواهد بود.

2023004

سیمون کیائر:

قرارداد کیائر با میلان در انتهای فصل خاتمه می‌یابد و با تایید مدیر برنامه‌های وی، او روسونری را ترک خواهد کرد. کاپیتان تیم ملی دانمارک، در فصل جاری عملکرد قابل قبولی نداشته و مدیران میلان از او راضی نیستند. کیائر 35 ساله است و بعید است انتقال بعدیِ او به یک تیم بزرگِ دیگر باشد.

1873914

ایکر مونیان:

مونیان از ابتدای فوتبالش تاکنون در اتلتیک بیلبائو بازی کرده است. او با انتشار ویدویی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده که به کارش در این تیم پایان می‌دهد.
مونیان در این فصل موفق شد تیمش را بعد از چهل سال به قهرمانی کوپا دل ری برساند و خوشحال است که قرار است با کوله‌باری از خاطرات خوب از جمع باسکی‌ها خداحافظی کند.

2023005

کیلور ناواس:

ناواس سال‌ها در رئال مادرید می‌درخشید و در هت‌تریک کهکشانی در لیگ قهرمانان، دروازه‌بان اصلی تیم بود. انتقال به پاری سن ژرمن چندان برای او خوب پیش نرفت و اکنون در 37 سالگی، قصد دارد تا از این تیم فرانسوی جدا شود. مقصد بعدی او به احتمال فراوان اینترمیامی خواهد بود و گلر اهل کاستاریکا هم‌بازی ستارگان سابق بارسلونا می‌شود.

2020867

الیویه ژیرو:

بهترین گلزن تاریخ تیم ملی فرانسه، در سه فصل حضورش در میلان گل‌های زیادی به ثمر رساند و قهرمانی ایتالیا را هم برای روسونری به ارمغان آورد. اکنون وقت جدایی رسیده و ژیرو همانند بسیاری از هم نسلی‌هایش، آمریکا را برای پایان فوتبالش انتخاب کرده و او به صورت آزاد به باشگاه لس‌آنجلس اف سی می‌پیوندد.

2021444

کوین گامیرو:

گامیرو با استراسبورگ شروع کرد، با پاری سن ژرمن به قهرمانی در کشورش رسید و تا سال‌ها در لالیگا به میدان رفت تا چهار بار قهرمان لیگ اروپا لقب گیرد. او که هم‌اکنون در استراسبورگ توپ می‌زند، با اتمام یافتن قراردادش با این تیم می‌خواهد که از جمع آنها جدا شود. شایعاتی درباره حضور گامیرو در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس به گوش می‌رسد اما هنوز هیچ‌چیز تایید نشده است.

1182141

سباستین روده:

هافبک سابق بایرن مونیخ و دورتموند، روزهای آخر فوتبالش را طی می‌کند. روده که سابقه قهرمانی در بوندسلیگا و جام حذفی را داشت، به اینتراخت فرانکفورت آمد و این تیم را رهبری کرد تا به عنوان قهرمانی لیگ اروپا برسد. او که کاپیتان فرانکفورت است، تصمیم گرفته تا با پایان یافتن این فصل به طور رسمی بازنشسته شود.

1116765

ماکوتو هاسبه:

هاسبه به عنوان یک بازیکن آسیایی سال‌های سال است که در اروپا بازی می‌کند و ما او را از سال 2007 در فوتبال آلمان دیده‌ایم.
این مدافع ژاپنی که به‌زودی وارد دهه پنجم زندگی‌اش می‌شود و 40 ساله است، در این فصل تنها 200 دقیقه برای فرانکفورت به میدان رفته است. هاسبه همچون هم‌تیمی‌اش یعنی سباستین روده، قصد دارد تا دوران فوتبال بازی کردنش را به اتمام برساند.

1980044

نظر شما