به گزارش ایسنا، رضا تقی زاده در حاشیه نمایشگاه خودرو شیراز، سه خودروی جدید این شرکت را به عنوان جایگزین های پراید نام برد و تاکید کرد: محصولات جایگزین پراید تمام استانداردهای جدید خودرویی که از سال آینده اجرا می شود را پاس خواهند کرد.
معاون بازاریابی و فروش سایپا خودروی کوئیک را خودرویی ١٠٠ درصد ایرانی خواند که قیمت آن در مدلهای مختلف بین ۳۳ تا ۴۰ میلیون تومان عرضه خواهد شد.
تقی زاده گفت: خط تولید مشترک سایپا- سیتروئن نیز تا پایان سال جاری راه اندازی شده و عرضه خودروی C ۳ به عنوان اولین محصول مشترک با سیتروئن آغاز خواهد شد.
وی همچنین از ادامه مذاکره با دو شرکت نیسان و کیاموتورز خبرداد و تاکید کرد: به زودی نتیجه این مذاکرات اعلام خواهد شد.
معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا در پاسخ به پرسشی مبنی بر آنکه افزایش قیمت اعلامی برای دو محصول پراید و تیبا از سوی شورای رقابت چه زمانی اعمال خواهد شد، اظهار کرد: به محض آنکه ابلاغیه شورای رقابت به دست ما برسد، قیمت جدید این محصولات اعلام خواهد شد .
تقی زاده با بیان این که مشکلی برای تقاضای محصولات در بازار وجود ندارد، خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال به دلیل آتش سوزی در یکی از شرکتهای قطعه سازی در تولید برخی محصولات عقب افتادیم که به زودی جبران خواهد شد .
وی در رابطه با زمان توقف تولید پراید، گفت: استراتژی سایپا کاهش تدریجی تولید پراید است، زیرا تولید این خودرو با قیمتهای فعلی زیان ده است و به همین دلیل به دنبال تولید محصولاتی با کیفیت بیشتر هستیم که ضمن افزایش رضایت مندی مشتریان سودآور نیز باشد .
معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا با بیان این که در حال حاضر سهم پراید از سبد محصولات سایپا از ۶۸ درصد سه سال قبل به ۲۵.۸ درصد کاهش یافته است، خاطر نشان کرد: البته خودرویی که از نظر کیفی دارای چند ستاره باشد نمیتواند جایگزین پراید شود، زیرا قیمت آن بالاتر از ۶۰ میلیون تومان خواهد شد و در هیچ جای دنیا نیز خودروی پنج ستاره را با قیمت پنج هزار دلار عرضه نمیکنند.
تقی زاده در پاسخ به این که چرا با وجود تقاضای بالا برای محصولات رنو از جمله تندر ۹۰ ، پارس تندر، ساندرو و ساندرو استپ، تولید این محصولات افزایش نمییابد، اظهار کرد: رنو میگوید که سهمیه تولید محصولاتش در منطقه و ایران در همین حد است و بیش از این نمیتوانیم تولید را افزایش دهیم، بنابراین رنو نتوانسته در حد تقاضای ما تولید محصولات را بالا ببرد و تا زمانی که این خودروها در حد تقاضای موجود در بازار تولید نشود، تعادل بین عرضه و تقاضا ایجاد نمیشود.
انتهای پیام
نظر شما