شناسهٔ خبر: 20452393 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آیت الله موسوی در گفت و گو با شبستان:

امام صادق(ع) با بیان بلیغ و کلام فصیح، زبان رسای اسلام بود/صیانت و پاسداشت معارف دینی مهمترین وظیفه شیعیان پیرو مکتب جعفری

خبرگزاری شبستان: امام جمعه آران و بیدگل گفت: امام جعفر صادق(ع) با بیان بلیغ و کلام فصیح، زبان رسای اسلام بود.

صاحب‌خبر -

آیت الله سید محمد موسوی امام جمعه آران و بیدگل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  در اصفهان با تسلیت سالروز شهادت رئیس مذهب جعفری گفت: امام جعفر صادق(ع) با بیان بلیغ و کلام فصیح، زبان رسای اسلام بود.

وی افزود: تلاش‌ها و اقدامات ارزنده امام صادق علیه السلام در تبیین جایگاه تشیع و روشن تر نمودن منظومه فکری و علمی شیعه در همه علوم به گونه ای برجسته است که علیرغم اینکه تاریخ پیدایش شیعه به زمان رسول اکرم(ص) باز می‌گردد،  اما مذهب تشیع، لقب جعفری گرفته است و شیعیان  به آن حضرت منتسب می شوند.

امام جمعه آران و بیدگل بیان داشت: امروز عرصه‌های فکری، اعتقادی ،رفتاری و مسائل دینی با تحولات بسیار خطرناکی از قبیل فرقه های مختلف ،وهابیت ،تاسیس گروهک‌های تروریستی همچون داعش ،بوکو حرام مواجه شده که با زر و زور آمریکای جنایتکار و دلار خاندان آل سعود به ترویج اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی مبادرت می ورزند.

آیت الله موسوی، صیانت و پاسداشت معارف دینی و الهی رسیده از آن حضرت را مهمترین وظیفه شیعیان پیرو مکتب جعفری در برهه کنونی عنوان کرد و گفت: حفاظت از ارزش های دینی و جلوگیری از تحریف و دسیسه ورزی نسبت به معارفی که امام صادق(ع) همه وجود خویش را صرف تبیین و معرفی آن کرده است، باید بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گیرد.

این استاد درس خارج فقه اضافه کرد: دشمنان دین، به نام دین و به بهانه ی مدرنیسم و نظر اندیشی، عقاید دینی و احکام شریعت مقدس اسلام را بازیچه اهداف شوم خویش قرار داده و تلاش می کنند در این عقاید ناب ، تحریف ایجاد کنند.

موسوی افزود: بر شیعیان لازم است با حفظ هوشیاری کامل و بصیرت و احساس مسئولیت در برابر خدعه ها و نقشه های شوم این شیاطین و خناسان بایستند و با آن ها به مقابله برخیزند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل تصریح کرد: نسل کنونی شیعیان در انجام این مسئولیت خطیر ،حفظ این امانت بزرگ الهی و انتقال بی کم و کاست معارف مکتب امام صادق علیه السلام به نسل‌های آینده همچون علما و مراجع و شیعیان و نیکان خویش بکوشند تا در ترویج فرهنگ تشیع و بدون تحریف و تغییر به نسل‌های آینده اقدام نمایند که این همان معنای حقیقی تواصی به حق و بردباری در راه حق است که در قران صراحتا به آن یاد شده است

آیت الله موسوی افزود: شیعیان و دوستداران امام صادق(ع) و هیئات مذهبی به منظور ادای حق آن پیشوای تابناک و نکوداشت مقام آن حضرت ،تلاش خود را برای احیای بیش از پیش سالروز شهادت جانگداز آن امام همام دوچندان کنند.

نظر شما