شناسهٔ خبر: 20452247 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه آران و بیدگل هشدار داد

تلاش دشمنان برای انحراف در عقاید دینی و احکام شریعت اسلام ‌‌به بهانه مدرنیسم

R7845/P1377/S6,1369/CT11

امام جمعه آران و بیدگل گفت: مستکبران تلاش می‌کنند به نام دین و به بهانه مدرنیسم و نظر اندیشی، عقاید دینی و احکام شریعت مقدس اسلام را بازیچه اهداف شوم خویش قرار داده و در این عقاید ناب تحریف ایجاد کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، آیت الله سیدمحمد موسوی صبح امروز در آستان هلال بن علی (ع) آران و بیدگل با بیان اینکه جهان تشیع در عزای امام صدق و صفا، فاتح قله‌های دانش و بزرگ پرچم‌دار شیعه راستین علوی می‌گرید، اظهار داشت: امام صادق (ع) امامی بودند که با بیان بلیغ و کلام فصیح زبان رسای اسلام بود و با سخنان حکیمانه منطق استوار و علم سرشار، برگزیده روزگار بود.

امام جمعه آران و بیدگل با بیان اینکه امام صادق (ع) وارث علوم رسالت از سلاله پیامبران بود و عطر و بوی پیامبر از وجود مقدس استشمام می‌شد و هیبت و شکوه نبوی را تداعی‌گر بود، افزود: امام صادق (ع) بنده شایسته پروردگار، تجسم صبر و اخلاص، چشمه جود و سخاوت و کوه حلم و بردباری، نام‌آور فراست و شجاعت و جلوه هیبت و جلالت و چهره فروزان اهل بیت (ع) بودند.

موسوی با بیان اینکه تاریخ پیدایش شیعه به زمان رسول (ص) خدا باز می‌گردد، خاطرنشان کرد: تلاش‌ها و اقدامات ارزنده امام صادق (ع)‌ در تبیین جایگاه تشیع و روشن‌تر کردن منظومه فکری و علمی شیعه در همه علوم به گونه‌ای برجسته بوده که مذهب تشیع لقب جعفری گرفته و شیعیان نیز به آن حضرت منتسب می‌شوند.

وی تصریح کرد: شایسته است شیعیان و دوستداران حضرت امام صادق (ع) و هیئات مذهبی شهر به منظور ادای حق آن پیشوای تابناک و نکوداشت مقام آن حضرت تلاش خود را برای احیای بیش از پیش سالروز شهادت جانگداز آن امام همام دو چندان کنند.

امام جمعه آران و بیدگل ضمن اشاره به وظیفه مسلمانان در این برهه از تاریخ ابراز داشت: مهمترین وظیفه ما در برهه حساس کنونی صیانت و پاسداشت معارف دینی و الهی رسیده از حضرت امام صادق (ع) و جلوگیری از تحریف و دسیسه ورزی  نسبت به معارفی است که آن امام همام همه وجود خویش را صرف تبیین و معرفی آن کرده است.

موسوی با بیان اینکه صیانت و حفاظت از ارزش‌های دینی باید بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: عرصه‌های فکری، اعتقادی، رفتاری و مسائل دینی با تحولات بسیار خطرناکی از قبیل فرق‌های مختلف وهابیت، تاسیس گروهک‌های تروریستی چون داعش، بوکو حرام با زر و زور آمریکای جنایتکار و دلار خاندان آل سعود و تاسیس حوزه‌های علمیه در کشورهای مستعمره خویش و ترویج اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی مبادرت می‌ورزند.

وی اذعان داشت: مستکبران تلاش می‌کنند به نام دین و به بهانه مدرنیسم و نظر اندیشی، عقاید دینی و احکام شریعت مقدس اسلام را بازیچه اهداف شوم خویش قرار داده و در این عقاید ناب تحریف ایجاد کنند و لذا بر شیعیان لازم است با حفظ هوشیاری کامل و بصیرت و احساس مسئولیت در برابر خدعه‌ها و نقشه‌های شوم این شیاطین  و خناسان بایستند و با آن‌ها به مقابله برخیزند.

انتهای پیام/

نظر شما