شناسهٔ خبر: 20404002 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعمال برخی ممنوعیت‌ها در شبکه‌های اجتماعی خارجی

واعظی : اگر شبکه‌های اجتماعی داخلی سه میلیون کاربر داشته باشند، به آنها امتیاز تبلیغ می‌دهیم و اگر به پنج میلیون کاربر برسند هم امکان پرداخت و حمایت‌های دیگر را خواهند داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، محمود واعظی در حاشیه افتتاح پروژه‌های شرکت مخابرات ایران در راستای شبکه ملی اطلاعات در پاسخ به سوالی مبنی بر تغییر تعرفه‌های شرکت مخابرات ایران افزود: ما تعرفه‌ای را نه برای تلفن، نه برای اینترنت و نه موبایل افزایش نخواهیم داد و سیاست ما کاهش تعرفه است.
وی با اشاره به لزوم اقتصادی شدن شبکه‌های اجتماعی داخلی، تاکید کرد: اگر کوچک ترین امتیازی در راستای خدمات ارزش افزوده به شبکه‌های اجتماعی خارجی بدهیم شبکه‌های اجتماعی داخلی پا نمی‌گیرند.
واعظی در ادامه با اشاره به حمایت از شبکه‌های اجتماعی داخلی برای خدمات ارزش افزوده، اظهار کرد: هدف نهایی ما این است که در کشور همه فعل و انفعالات مالی، تبلیغاتی و ارزش افزوده در بستر شبکه‌های اجتماعی داخلی انجام شود، زیرا اگر کوچک‌ترین امتیازی به شبکه‌های اجتماعی خارجی دهیم شبکه‌های اجتماعی داخلی پا نخواهند گرفت.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی داخلی باید اقتصادی شوند، خاطر نشان کرد: در هیچ کجای دنیا دولت به ساختن شبکه‌های اجتماعی اقدام نمی‌کند بلکه بخش‌های خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها اقدام به این کار می‌کنند. پرداخت در شبکه‌های اجتماعی خارجی از چهار سال پیش ممنوع شده است.
وی در پاسخ به نحوه‌ی تغییر اینترنت ثابت از حجمی به نامحدود گفت: اگر اینترنت بخواهد نامحدود شود، تقاضا زیاد خواهد شد و ممکن است شبکه انتقال کشور نیاز به توسعه داشته باشد به همین دلیل شرکت مخابرات ایران با شرکت ارتباطات زیرساخت جلسه‌ای داشتند و برنامه ریزی‌هایی کردند که ما براساس آن تصمیم گیری خواهیم کرد.

 حذف IT  از سبد خانوار غیر ممکن است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مردم امروز نمی‌توانند IT را از سبد خانوار حذف کنند، گفت: برنامه داریم بسته‌هایی را تعریف کنیم که برای مردم اقتصادی باشد؛ ممکن است فکر کنیم این کار در کوتاه مدت از درآمد می‌کاهد اما اگر نگاه دراز مدت داشته باشیم، یک فرمول برد – برد است.
 واعظی با اشاره به لزوم اقتصادی شدن تعرفه‌ها برای کاربران در کنار سود دهی شرکت‌ها افزود: برنامه داریم بسته‌هایی را تعریف کنیم که برای مردم اقتصادی باشد، در غیر این صورت آنها به سمت شبکه‌های اجتماعی خارجی می‌روند.
وی خاطر نشان کرد: باید با تعریف بسته‌های اقتصادی نوآوری داشته باشیم تا هم شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت و هم مردم از آن استفاده کنند. کشورهای جهان با مجموعه متعددی از بسته‌ها طرف هستند بنابراین ما نیز باید بسته‌های ترکیبی از صوت و دیتا داشته باشیم.
وزیر ارتباطات با تاکید بر لزوم ارائه‌ی بسته‌های ترکیبی صوت و دیتا، ادامه داد: اپراتورها هم باید به این سمت بروند و قیمت‌ها نیز باید برای مردم اقتصادی باشد در غیر این صورت آنها به سمت شبکه‌های اجتماعی با محوریت صوت خواهند رفت.
واعظی با بیان اینکه اگر یک ریال در زمینه توسعه سرمایه‌ گذاری شود، چند برابر برداشت خواهد شد، گفت: ما قول سرمایه‌ گذاری 40 درصدی به مخابرات می‌دهیم.
وی با اشاره به تعرفه‌های IT، اظهار کرد: ما در وزارت ارتباطات نمی‌خواهیم به مردم فشار بیاید تا بازار بزرگ شود و از طرفی نمی‌خواهیم شرکت‌ها دچار زیان شوند. همچنین باید توجه داشت وضع ما در مخابرات و IT با کارخانجات متفاوت است و اگر این شرایط را توسعه ندهیم با مشکل مواجه می‌شویم، بنابراین باید کاری کنیم که به مردم فشار نیاید و شرکت‌ها هم سود ببرند و راه این موضوع افزایش انتخاب برای مردم است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با بیان اینکه نگاه وزارتخانه به مخابرات با بسیاری از شرکت‌های دیگر متفاوت است، افزود: تا زمانی که تحول جدیدی در شرکت‌ مخابرات در بخش دسترسی و زیرساخت ایجاد نشود، برنامه‌های این شرکت قابل اجرا نیست. شرکت مخابرات باید یک بنگاه بزرگ باشد و بخش‌های مختلف را تحت حمایت خود قرار دهد تا هم خود رشد کرده و هم به دیگران اجازه رشد دهد.
واعظی با بیان اینکه شرکت مخابرات رقیب سایر شرکت‌ها نیست، ادامه داد: از زمان مدیریت جدید سیاست‌های درستی در دیدگاه شرکت اتخاذ شده است. البته در مقطعی مخابرات یک شبکه قدیمی را به ارث برده بود و سرمایه‌ گذاری‌های کمی در آن انجام می‌شد، اما باید توجه داشت برنامه‌های مخابرات با حرف حل نمی‌شود و باید در عمل آن را توسعه داد.
وی با اشاره به تغییر شرکت‌های مخابراتی به سمت IT، اظهار کرد: شرکت‌های مخابرات در همه دنیا در حال پوست انداختن هستند. تمام شرکت‌هایی که کار خود را با تلکام شروع کردند به سرعت به IT تغییر وضعیت می‌دهند.

نظر شما