شناسهٔ خبر: 20299478 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه حمایت | لینک خبر

رییس سابق آژانس امنیت ملی آمریکا: این مذاکره کمتر از خیانت نیست

انتقاد شدید سیاستمداران آمریکایی از مذاکرات ترامپ و پوتین

اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک وی با ولادیمیر پوتین انتقادهای بسیاری را از سوی قانون‌گذاران آمریکایی در هر دو حزب و شخصیت های سیاسی دموکرات در پی داشت.

صاحب‌خبر -

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تهران، گفت: ما روزانه به صورت میانگین حدود 3 هزار و 500 فقره استعلام برای انجام معاملات مردم ارائه می‌دهیم.
صادق سعادتیان در گفت‌وگو با فارس، در خصوص فرآیند الکترونیکی شدن ثبت اسناد، اظهارکرد: قطعاً فرآیند الکترونیکی شدن و توسعه دولت الکترونیک برای امور اداری به خصوص در بخش خدماتی تأثیرگذار بوده‌اند.
وی در رابطه با آمار اسناد صادره توسط سازمان ثبت اسناد و املاک و اینکه بیشتر چه اسنادی صادر شده است؟ عنوان کرد: اداره کل ثبت استان تهران با ٣٣ منطقه یعنی ١٦ اداره ثبتی در حوزه املاک داخل شهر تهران و ١٧ اداره ثبتی مربوط به شهرستان‌های استان تهران و ٥ اداره اجرای اسناد رسمی که وصول مطالبات معوقه بانک‌ها، شهرداری‌ها، مهریه و چک‌های بلامحل را پیگیری می‌کنند، فعالیت می‌کند.
این مقام مسئول افزود: در حوزه ثبت اسناد و املاک کشور اگر خروجی اسناد مالکیت سال 89 را با سال قبل مقایسه کنیم، در سال 89 سالانه می‌توانستیم 210 هزار فقره سند را به روش سنتی صادر کنیم و این در حالی است که تا پایان سال 95، بیش از 810 هزار فقره سند مالکیت صادر کردیم. سعادتیان با اشاره به اینکه منابع انسانی کمتر شده است، گفت: سیستم همان سیستم است اما الکترونیکی کردن آن باعث تسریع و دقت در امور شد و ما با سیستم ثبتی و خدمات سنتی نمی‌توانستیم شاهد این حجم از اقدامات باشیم.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران خاطرنشان کرد: بدون شک تأثیر خدمات الکترونیکی در حوزه سند اسناد و املاک بسیار بیشتر از روش سنتی بوده است.  وی با بیان اینکه روزانه به صورت میانگین حدود 3 هزار و 500 فقره استعلام برای انجام معاملات مردم می‌دهیم، گفت: بنا را بر این گذاشته‌ایم که امسال بالای 80 درصد اقدامات را ظرف دو روز کاری برای مردم انجام دهیم تا روند معاملات مردم تهران تسریع شود.
سعادتیان خاطرنشان کرد: همچنین یکی از فرآیندهایی که قصد داریم برای مردم انجام دهیم مربوط به املاک فاقد سند رسمی است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران گفت: در اجرای قانون، ابتدا ١٤٣ هزار و ٧٦٠ فقره درخواست در خصوص املاک فاقد سند رسمی بوده که به اداره ثبت استان تهران رسیده است.
به گفته سعادتیان، از این میزان حدود ١١٢ هزار فقره در ادارات ثبت تهران تعیین تکلیف شده و نتیجه به صورت الکترونیکی در سامانه به اطلاع مردم رسید. آن عده از پرونده‌هایی که به جهت رای منفی مشمول قانون نبوده نیز به اطلاع مردم شریف رسیده است.
وی اظهار کرد: در راستای الکترونیکی کردن سوابق ثبتی یکی از مواردی که حتما باید الکترونیکی شود بایگانی‌های اداره ثبت است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران با بیان اینکه اولویت اول برای ما آرشیو الکترونیکی اسناد شهر تهران است، یادآور شد: ١٠٤ میلیون مورد از بایگانی‌ها را اسکن کردیم. از ١٦ منطقه در شهر تهران ١٢ منطقه، ١٠٠صد در صد  پرونده‌ها آرشیو الکترونیکی شده است که شامل پرونده‌های ثبتی مولوی، پیروزی، نارمک و بخشی از شمیران بوده است.
سعادتیان تصریح کرد: قرار بر این است تا در برنامه سال ٩٦ در کل شهر تهران آرشیو الکترونیکی را به اتمام برسانیم.

نظر شما