شناسهٔ خبر: 20277695 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد:

پرداخت بیمه بیکاری به 492 کارگر درکهگیلویه و بویراحمد/ برداشت از حساب دستگاه های اجرایی بدهکار به تامین اجتماعی ادامه می یابد

مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: 492 نفر از کارگران این استان که بنا به هر دلیلی از کار بیکار شده‌اند و هم اکنون از سازمان تأمین اجتماعی بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس عباس نورمحمدی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: طبق آمار سازمان تأمین اجتماعی هم اکنون افزون بر 53 درصد از جمعیت کشور زیر پوشش حمایتی سازمان تأمین اجتماعی است که این رقم در کهگیلویه و بویراحمد 10 درصد کمتر از نرخ کشوری است. 

وی با اشاره به اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد 11 هزار مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی ساکن وجود دارد که سال گذشته ماهیانه 250 میلیارد ریال برای ارائه خدمت به این افراد در بخش‌های مختلف هزینه شد، گفت: هشت هزارو 691 کارگاه بیمه پرداز در استان کهگیلویه و بویراحمد فعال است که به بیمه شدگان بیمه پرداخت می کنند.

نورمحمدی گفت: 93 هزار بیمه شده اصلی و بیش از 300 هزار بیمه شده اصلی و تبعی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که در سال 95 نسبت به سال 94 تعداد بیمه شده‌ها هشت درصد افزایش یافت. 

مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: 492 نفر از کارگران این استان که بنا به هر دلیلی از کار بیکار شده‌اند هم اکنون از سازمان تأمین اجتماعی بیمه بیکاری دریافت می‌کنند. 

نورمحمدی ،از کارفرمایان خواست نسبت به پرداخت حق بیمه شدگان خود اقدام کنند و گفت: تأمین اجتماعی برای تقسیط بدهی بیمه کارفرمایان بخش خصوصی آمادگی دارد و این موضوع، بارها اعلام و در دولت یازدهم جرائم کارفرمایان برای اولین بار بخشیده شده است. 

نورمحمدی تصریح کرد: اینکه دانشگاه علوم پزشکی بیماران دارای بیمه تأمین اجتماعی را به دلیل بدهی ویزیت نکند پذیرفتنی نیست و این برای مجموعه تأمین اجتماعی نگران کننده است. 

مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح کشوری اس.اس.ام در این استان با هدف ثبت هویتی تمام بیمه شدگان اصلی و تبعی اجرایی و با این شرایط در صورتی فردی از بیمه شدگان اصلی و تبعی در آینده بخواهد شاغل شود نیاز به نام نویسی در تأمین اجتماعی ندارند. 

برداشت از حساب دستگاه های اجرایی بدهکار به تامین اجتماعی ادامه می یابد

وی درخصوص برداشت از حساب شهرداری یاسوج به دلیل پرداخت نشدن حق بیمه نیروهایش نیز اشاره کرد و گفت: به تمام دستگاه های اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرده ایم که بدهی خود به تامین اجتماعی را پرداخت کنند و اگر توانایی پرداخت به صورت یکجا را نداردند به صورت اقساطی باید بدهی خود را پرداخت کنند.

 وی افزود: در جلسه ای که 26 خرداد امسال با حضور دستگاه های اجرایی استان در استانداری برگزار شد مقرر گردید که ادارات و نهادهایی که بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت نکنند از اول تیرماه نسبت به برداشت از حساب آنها اقدام خواهد شد.

بدهی 980 میلیون تومانی کارخانه فولاد بویراحمد به تامین اجتماعی 

نورمحمدی با اشاره به حادثه پاشش ذوب و زخمی و کشته شدن کارگران کارخانه فولاد بویراحمد، اظهار داشت: مدیر کارخانه فولاد در هنگام انفجار کارخانه افزون بر 250 میلیون تومان بدهی دو ماه معوقه خود را پرداخت کرد؛ تا فشارها کمتر شود.

نورمحمدی افزود: مدیر کارخانه فولاد تا پیش‌ از این حادثه و تاکنون افزون بر 980 میلیون تومان بدهی پیشین خود را پرداخت نکرده است.

وی بیان داشت: سازمان تأمین اجتماعی باوجود رسالتی که دارد؛ فراتر از سازمان به کارگران این حادثه حکم مستمری پرداخت کرد و از سوی معاونت اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برای بازمانده هر کارگر فوت‌شده خارج از ضوابط سازمان تأمین اجتماعی افزون بر 10 میلیون تومان برای کفن‌ودفن پرداخت شد؛ و هزینه کفن‌ و دفن قانونی مشخص‌شده نیز از سوی سازمان تأمین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

وی گفت: مستمری 6 کارگر به بازماندگان حادثه فولاد بویراحمد صادرشده است.

بر اساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن، استان کهگیلویه و بویراحمد حدود 713 هزار نفر جمعیت دارد. 

انتهای پیام/

نظر شما