شناسهٔ خبر: 20102926 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

40 کشته در حمله جنگنده‌های ائتلاف به دیرالزور

در حمله بامداد چهارشنبه جنگنده‌های ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا به روستای "الدبلان" در حومه شرقی استان دیرالزور در شرق سوریه، دستکم 42 نفر جان خود را از دست دادند.

صاحب‌خبر -

العالم - سوریه

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری رسمی سانا به نقل از منابع داخلی در سوریه، جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی بامداد چهارشنبه، منازل مسکونی در روستای الدبلان در منطقه العشاره در شهر "المیادین" در استان دیرالزور را با کشتن ده‌ها غیرنظامی به خاک و خون کشیدند. این بمباران دستکم 40 غیر نظامی کشته شدن که بیشترشان زن و کودک بودند. در این حمله همچنین دهها نفر زخمی شدند و به منازل مسکونی و ممتلکات اهالی این منطقه خسارات فراوانی وارد شد.

براساس این گزارش، این روستا به علت ترس و وحشت بامداد امروز شاهد کوچ دسته جمعی اهالی به سوی بیابان بود. آنها به خاطر در امان ماندن از حملات جنگنده های ائتلاف آمریکایی هر آنچا را که داشتند رها کردند به سوی بیابان فرار کردند.

جنگنده‌های آمریکایی از دوم خرداد تاکنون 189 غیرنظامی از جمله 82 کودک و 70 زن را در حملات خود کشته‌اند. دیده‌بان حقوق بشر سوریه اخیراً نیز اعلام کرده بود، جنگنده‌های آمریکایی طی یک ماه گذشته، 472 غیرنظامی سوری را در حملات هوایی خود کشته‌اند.

221

نظر شما