شناسهٔ خبر: 20103512 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تداوم جنایات ائتلاف آمریکایی در سوریه با کشته شدن 40 شهروند سوری

دمشق - ایرنا - جنگنده های ائتلاف آمریکایی بیش از 40 شهروند سوری را در روستای الدبلان استان دیرالزور به خاک و خون کشیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، جنگنده های ائتلاف آمریکایی روز چهارشنبه ، روستای الدبلان در شرق دیرالزور را در چند نوبت بمباران کردند.
در این حمله هوایی 40 شهروند که بیشتر آن ها زنان و کودکان بودند کشته و منازل شهروندان ویران شد.
براساس این گزارش، پس از این حمله، ساکنان این روستا از ترس تکرار حمله، با ترک خانه، دام ها و اموال خود به سوی بیابان فرار کرده اند.
روز سه شنبه نیز جنگنده های ائتلاف آمریکایی با حمله به شهر المیادین استان دیرالزور در شرق سوریه، 42 غیرنظامی را کشتند.
جنگنده های ائتلاف آمریکایی پنجشنبه شب چهارم خرداد نیز یک ساختمان مسکونی چهار طبقه را در شهر المیادین استان دیرالزور سوریه بمباران کردند.
دراین بمباران، ساختمان مسکونی به طور کامل ویران شد و 35 شهروند که بیشتر آن ها زنان و کودکان بودند کشته شدند.
بر اثر این حمله هوایی ده ها سوری دیگر نیز زخمی شدند.
وزارت امور خارجه سوریه هفتم خردادماه برای چندمین بار با ارسال دو نامه به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل خواستار پایان دادن به فعالیت ائتلاف غیرقانونی آمریکایی و کشتار شهروندان خود از سوی این ائتلاف در سوریه شد.
جنگنده های ائتلاف آمریکایی 26 اردیبهشت ماه نیز 31 شهروند در شهر البوکمال استان دیرالزور و روز قبل از آن 22 ساکن روستای العکیرشی در شرق الرقه را کشتند.
آمریکا و چند کشور همپیمان آن، از ماه اوت 2014 به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل و بدون هماهنگی با دولت سوریه ائتلافی موسوم به بین المللی تشکیل داده است.
این ائتلاف تاکنون بسیاری از شهروندان بیگناه سوری را در استان های الرقه، دیرالزور و حلب به خاک و خون کشیده و بسیاری از زیربناهای این کشور را تخریب کرده است.
شبد**6116 **1010
انتشار:حسن معظمی

انتهای پیام /*

نظر شما