شناسهٔ خبر: 20091539 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وضعیت استاندارد ترازوهای مراکز عرضه مواد غذایی در بوشهر ارزیابی شد

مدیرکل استاندارد استان بوشهر از ارزیابی ترازوهای مراکز عرضه مواد غذایی در بوشهر توسط بازرسان این اداره کل خبر داد.

صاحب‌خبر -

وضعیت استاندارد ترازوهای مراکز عرضه مواد غذایی در بوشهر ارزیابی شدبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد رحیم بهره‌مند صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در بازرسی‌های صورت گرفته از ترازوهای مراکز عرضه مواد غذایی در استان، ۱۴۳ دستگاه ترازوی دیجیتال مورد ارزیابی قرار گرفت که هیچگونه مردودی در این دستگاه‌ها اعلام نشد، اظهار داشت: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان هر سال، تمایل همشهریان عزیز به مصرف زولبیا، بامیه، آش و مواد غذایی سنتی از این دست، بیشتر می‌شود، باید نظارت دقیق انجام شود.

وی افزود: نظر به اهمیت حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، احتمال کم‌فروشی و یا عدم صحیح وسایل توزین این واحد های صنفی، ترازوهای مرکز شیرینی‌فروشی و آش‌فروشی در سطح شهر بوشهر مورد بازرسی قرار گرفت.

رئیس اداره اوزان و مقیاس‌های اداره‌کل استاندارد استان بوشهر نیز با بیان اینکه در این طرح با هدف استانداردسازی، وسایل توزین و ترازوها بررسی و ارزیابی شده و با کسانی که از طریق وسایل توزین غیراستاندارد اقدام به کم‌فروشی کنند برخورد جدی می‌شود، خاطرنشان کرد: این طرح در دیگر شهرستان های استان بوشهر در ماه مبارک رمضان انجام شد.

علیرضا حاجی‌نژاد افزود: بازرسی از ترازوهای مراکز عرضه موادغذایی سنتی، در ایام ماه مبارک رمضان به صورت ادواری هر سال تکرار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در صورت غیراستاندارد بودن وسایل توزین و سنجش، صاحب آن باید نسبت به تعمیر و رفع نقص در مهلت مقرر اقدام کند و چنانچه در آزمون مجدد، این وسایل با استاندارد مطابقت داشته باشند، برچسب تأییدیه روی آن الصاق می‌شود.

انتهای پیام/ ث

نظر شما