شناسهٔ خبر: 20099764 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح نظارت بر ترازوهای دیجیتال شهر بوشهر اجرایی شد

بوشهر-ایرنا-مدیرکل استاندارد بوشهر گفت: طرح نظارت بر ترازوهای دیجیتال استان بوشهر از سوی بازرسان این اداره کل اجرایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد رحیم بهره‌مند روز چهارشنبه در نشست تشریح روند اجرای طرح یاد شده افزود: در بازرسی‌های صورت گرفته از ترازوهای مراکز عرضه مواد غذایی در استان بوشهر 143 دستگاه ترازوی دیجیتال مورد ارزیابی قرار گرفت که هیچگونه مردودی در این دستگاه‌ها اعلام نشد.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان هر سال، تمایل مصرف کنندگان به مصرف زولبیا، بامیه، آش و مواد غذایی سنتی از این دست، بیشتر می‌شود بیشتر نظارت ها بر ترازوهای مراکز یاد شده انجام شد.
بهره مند ادامه داد: نظر به اهمیت حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، احتمال کم‌فروشی و یا عدم صحیح وسایل توزین این واحد های صنفی ترازوهای آنها بصورت ماهانه مورد بازدید قرار می گیرد.
رئیس اداره اوزان و مقیاس‌های اداره‌کل استاندارد استان بوشهر نیز گفت: این طرح با هدف استانداردسازی وسایل توزیع و ترازوها بررسی و ارزیابی شد.
علیرضا حاجی‌نژاد افزود: در صورت غیراستاندارد بودن وسایل توزین و سنجش، صاحب آن باید نسبت به تعمیر و رفع نقص در مهلت مقرر اقدام کند و چنانچه در آزمون مجدد، این وسایل با استاندارد مطابقت داشته باشند، برچسب تاییدیه روی آن نصب می شود.
7212/ 6045خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد

انتهای پیام /*

نظر شما