شناسهٔ خبر: 20084435 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمادگی شرکت های آلمانی برای سرمایه گذاری در ایرام

محمد جواد ظریف: آلمان در صدد تقویت روابط بانکی با ایران بوده و مترصد افزایش روابط خود با ایران در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزیر امور خارجه ایران و وزیر اقتصاد آلمان دیدار و گفتگو کردند.
‎در این دیدار وزیر اقتصاد آلمان با اشاره به روابط دیرینه دو کشور و همچنین با اشاره به حجم روابط 3 میلیاردی ایران و آلمان  اظهار داشت : روابط بین دو کشور کاملا خوب بوده و آلمانیهای زیادی سالانه از ایران دیدن می کنند و هنگامی که بین اتباع دو کشور روابط خوبی برقرار باشد طبیعتا روابط اقتصادی هم بهتر خواهد بود. 
‎خانم بریگیت تسیپریس خواستار توسعه هر چه بیشتر روابط اقتصادی بین دو کشور شد و افزود : بیمه صادرات آلمان موسوم به هرمس علاقه مند به تضمین پروژه های سرمایه گذاری در ایران و بویژه در بخشهائی همچون انرژی و برق است.
‎وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش بانکها در تامین پروژه های اقتصادی گفت: آلمان در صدد تقویت روابط بانکی با ایران بوده و مترصد افزایش روابط خود با ایران در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است.
‎دکتر ظریف نیز در این دیدار که در اتاق بازرگانی المان برگزار شد اظهار داشت : دو کشور از روابط دیرینه بیش از ده ها سال برخوردار بوده و بین مردم دو کشور نیز روابط دیرینه ای وجود دارد. وزیر امور خارجه افزود : بین تجار ایران و جامعه بازرگانی آلمان اعتماد وجود دارد.
‎و به وجود پتانسیلهای فراوان در کشورمان از جمله  نسل تحصیلکرده و بازار گسترده و تشنه اکنون وقت آن است که آلمان هر چه زودتر همکاریهای اقتصادی خود را با ایران افزایش دهد.
‎رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین همکاریهای بانکی با آلمان را یکی از الویتهای کنونی کشورمان اعلام داشت و  افزود:  ایران می تواند یک شریک قابل اعتماد برای تولید مشترک کالا و صادرات آن به کشورهای منطقه بویژه به آسیای میانه باشد.
 محمد جواد ظریف پس از نشست با وزیر اقتصاد و انرژی و صاحبان صنایع بزرگ المان در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما گفت: جلسه بسیار خوبی با صاحبان صنایع بزرگ المان از جمله زیمنس ، فولکس واگن و برخی شرکتهای نفتی داشتیم. بسیاری از این شرکتها توافق های خوبی با ایران انجام داده اند که برخی در حال اجرا، برخی در حال مذاکره و برخی فراتر از ان است. 
وزیر امور خارجه با اشاره به جلسه عمومی امروز که بیش از دو ساعت طول کشید همچنین جلسات خصوصی با روسای شرکتهای المانی گفت: در این جلسات درباره نحوه همکاری ها صحبت شد و با توجه به دستور رهبر معظم انقلاب بزای تولید و اشتغال با این شرکتها درباره تولید در ایران به منظور صادرات گفتگو شد.به گفته اقای ظریف این همکاری ها در زمینه خودرو سازی و تولید قطعات نفت و گاز خواهد بود. 
وزیر امور خارجه در ادامه افزود: امروز همچنین درباره روش هایی که برای پیشبرد فاینانس و موضوعات بانکی گفتگو شد و نیز درباره ضرورت برخورد جدی اتحادیه اروپا و پیگیری منافع مشترک با المان بحث و تبادل نظر شد. 
اقای ظریف در ادامه با اشاره به مخالفت المان و برخی کشورهای اروپایی به همراه روسیه و چین با اقدامات امریکا ، عربستان و رژیم صهیونیستی در اجلاس FATF در اسپانیا تصریح کرد: طرف المانی اراده و علاقه مندی خود را برای همکاری با کشورمان نشان داده است. 
وی در پاسخ به سوالی درباره همکاری بیمه تضمین سرمایه گذاری هرمس با ایران نیز گفت: هرمس فعال شده است و علاقه مند است تضمین لازم را برای سرمایه گذاری المان ادامه بدهد.

نظر شما