شناسهٔ خبر: 20084501 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

اعلام آمادگی شرکتهای آلمانی برای تولید در ایران

وزير امور خارجه كشورمان از امادگی شركت های آلمانی برای توليد كالا و خدمات در ايران خبر داد.

صاحب‌خبر -
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمد جواد ظريف پس از نشست با وزير اقتصاد و انرژی و صاحبان صنايع بزرگ المان گفت: جلسه بسيار خوبی با صاحبان صنايع بزرگ المان از جمله زيمنس ، فولكس واگن و برخی شركتهای نفتی داشتيم.
بسياری از اين شركتها توافق های خوبی با ايران انجام داده اند كه برخی در حال اجرا، برخی در حال مذاكره و برخی فراتر از ان است.
وزير امور خارجه با اشاره به جلسه عمومی امروز كه بيش از دو ساعت طول كشيد همچنين جلسات خصوصي با روسای شركتهای المانی گفت: در اين جلسات درباره نحوه همكاری ها صحبت شد و با توجه به دستور رهبر معظم انقلاب برای توليد و اشتغال با اين شركتها درباره توليد در ايران به منظور صادرات گفتگو شد.
به گفته اقای ظريف اين همكاری ها در زمينه خودرو سازی و توليد قطعات نفت و گاز خواهد بود.
وزير امور خارجه در ادامه افزود: امروز همچنين درباره روش هايی كه براي پيشبرد فاينانس و موضوعات بانكی گفتگو شد و نيز درباره ضرورت برخورد جدی اتحاديه اروپا و پيگيری منافع مشترك با المان بحث و تبادل نظر شد.
اقاي ظريف در ادامه با اشاره به مخالفت المان و برخی كشورهای اروپايی به همراه روسيه و چين با اقدامات امريكا ، عربستان و رژيم صهيونيستی در اجلاس FATF در اسپانيا تصريح كرد: طرف المانی اراده و علاقه مندی خود را براي همكاری با كشورمان نشان داده است.
وی در پاسخ به سوالی درباره همكاری بيمه تضمين سرمايه گذاری هرمس با ايران نيز گفت: هرمس فعال شده است و علاقه مند است تضمين لازم را براي سرمايه گذاری المان ادامه بدهد.

نظر شما