شناسهٔ خبر: 20054649 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزایش تعداد پروازهای فرودگاه بین المللی بندرعباس

بندرعباس - ایرنا - مدیر کل فرودگاه های هرمزگان گفت: با اضافه شدن پرواز به سه مسیر تعداد پروازهای فرودگاه بین المللی بندرعباس از 236 پرواز به 248 پرواز در هفته می رسد.

صاحب‌خبر -

محمود امانی بنی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افزایش پروازی برای اجرا از عید فطر برنامه ریزی شده است.
امانی بنی افزود: این مسیرهای پروازی در مسیرهای بندرعباس - تهران، بندرعباس - یزد و بندرعباس – کیش و برعکس توسط شرکت های هواپیمائی آسمان ، نفت و آتا انجام می شود.
وی ادامه داد: تعداد پروازهای مسیر بندرعباس - تهران و برعکس از 48 پرواز به 55 پرواز، پروازهای مسیر بندرعباس - یزد از یک به سه و بندرعباس - کیش از هشت به 11 پرواز در هفته می رسد.
مدیرکل فرودگاه های هرمزگان افزود: آمادگی افزایش مسیرهای پروازی به مقاصد جدید در صورت وجود تقاضا وجود دارد.
فرودگاه بین المللی بندرعباس با روزانه 38 سورتی پرواز رفت و برگشت بیشترین تعداد پروازها را در هرمزگان به خود اختصاص داده و با اضافه شدن مسیر کرمانشاه تعداد مسیرهای پروازی این فرودگاه به 17 مسیر پروازی افزایش یافته است.
فرودگاه بین المللی بندرعباس دارای پرواز به مقاصد آبادان، تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، یزد، رشت، کرمانشاه، اهواز، مشهد، چابهار، ساری، کیش، ابوموسی، سیری و دبی است.
این استان دارای 13 فرودگاه است که از این تعداد تنها 6 فرودگاه در تملک و مورد استفاده شرکت فرودگاه ها قرار دارد.
سه فرودگاه شامل بندرعباس ، بندرلنگه و ابوموسی از 6 فرودگاه یاد شده عملیاتی بوده و سه فرودگاه پارسیان ، بستک و میناب به دلیل نداشتن دیوارهای حفاظتی غیرعملیاتی هستند.
3219/6048خبرنگار: عزت الله معمارباشی*انتشار دهنده: علی شریفی

انتهای پیام /*

نظر شما