شناسهٔ خبر: 20028292 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل راه و شهرسازی:

هزار و 660 میلیارد ریال برای تکمیل باند دوم راه های خراسان جنوبی نیاز است

بیرجند - ایرنا - مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 156 کیلومتر باند دوم راه های استان آماده آسفالت است و برای تکمیل باند دوم جاده های استان هزار و 660 میلیارد ریال بودجه نیاز است.

صاحب‌خبر -

مهدی جعفری روز پنجشنبه در دومین جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان، افزود: در دولت یازدهم شاهد تحول در احداث باند دوم راه های استان هستیم و سال گذشته 117 کیلومتر باند دوم در استان زیر بار ترافیک رفت.
به گفته وی هدف این اداره کل افزایش ایمنی راه ها، افزایش باندهای دوم جاده های استان است و سه سال گذشته شاهد کاهش تصادف در جاده های استان بودیم.
وی بدون اشاره به آماری از تصادف در جاده های استان که حدود 17هزار و 500کیلومتر طول دارد، بیان کرد: در سه ماهه نخست سال 96 نیز در مجموع نسبت به مدت مشابه سال قبل میزان تصادف کاهش دارد.
به گزارش ایرنا، جعفری با بیان اینکه 60 کیلومتر باند دوم جاده های استان آسفالت و آماده بهره برداری است، یادآور شد: در صورت همکاری دستگاه های اجرایی مربوط، تا هفته دولت 40 کیلومتر از این پروژه ها در برخی نقاط استان بازگشایی می شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر 17 کیلومتر باند دوم محور بیرجند - قاین، 10.5 کیلومتر محور دیهوک - راهور، 9 کیلومتر اسدیه - بیرجند، هفت کیلومتر قاین - حاجی آباد - شاهرخت، پنج کیلومتر اسفشاد - سه راهی حوض رباط، 6 کیلومتر طبس - یزد و 6 کیلومتر سه راهی روم - آفریز در استان آماده افتتاح است.
وی به آخرین وضعیت نقاط پر تصادف استان اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر 27 نقطه پر حادثه در استان مد نظر است که هفت نقطه حذف و ایمن سازی شد و رفع موانع در پنج نقطه از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان در دست اجراست.
خراسان جنوبی با 151هزار کیلومتر مربع مساحت سومین استان پهناور و دومین استان بیابانی کشور است.
جمعیت استان بر اساس سرشماری آبان ماه 95، 769هزار نفر است که 59درصد در 28شهر و بقیه در روستاها(20تا 100خانوار) و آبادی( 1تا 19خانوار) زندگی می کنند.
این استان با داشتن 17هزار و 500کیلومتر راه و قرار داشتن 2کریدور از 10کریدور اصلی کشور در مسیر تردد زایران 15استان غرب و جنوب غرب کشور به مشهد مقدس قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری

انتهای پیام /*

نظر شما