شناسهٔ خبر: 20024560 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی:

طرح پنج روزه ممنوعیت تردد کامیون به مناسبت تعطیلات عید فطر در محور بیرجند - قاین و بالعکس اجرا می شود

بیرجند - ایرنا - رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: برای رفاه حال مسافران و خصوصا زایران مشهد مقدس، طرح ممنوعیت تردد کامیون به جز مواد فاسد شدنی و سوختی در محور بیرجند - قاین و بالعکس به مناسبت تعطیلات عید سعید فطر از چهارم تیر ماه جاری به مدت پنج روز در این محور اجرا می شود

صاحب‌خبر -

سرهنگ حسین رضایی روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان افزود: طرح ویژه تابستانی از امروز ( یکم تیرماه) همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شد و تا 11 تیر ماه ادامه دارد.
وی به اقدام های اجرایی پلیس راه استان برای اجرای طرح تابستانی سال 96 اشاره کرد و یادآور شد: پلیس راه با تمام توان و تجهیزات خودرویی و استفاده از ظرفیت پلیس افتخاری، کنترل نامحسوس و راه اندازی ایستگاه های موقت در محورهای تحت پوشش طرح تابستانی را با اتخاذ تدابیر کارشناسی اجرا خواهد کرد.

** اجرای طرح تشدید برخورد با رانندگان موتورسیکلت متخلف
وی بیان کرد: از 40 دستگاه دوربین کنترل سرعت خودروها آماده به کار در پلیس راه استان برای ثبت تخلف سرعت و نیز از دوربین های کنترل سرعت سیار در واحد های گشت برای رصد سرعت غیرمجاز رانندگان استفاده می شود.
به گزارش ایرنا، رضایی اظهار کرد: با توجه به اینکه سهم قابل توجهی از تلفات جاده ای پنج ساله اخیر طرح تابستانی مربوط به موتورسیکلت است، با برگزاری دوره های آموزشی و اطلاع رسانی گسترده از طریق رسانه ها، طرح تشدید برخورد با رانندگان موتورسیکلت متخلف در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: تمام دستگاه ها موظف به اجرای دستورالعمل وزارت کشور در اجرای طرح برخورد با موتورسواران متخلف هستند.
وی به وضعیت تصادف برون شهری، تلفات و مجروحان ناشی از آن در طرح تابستانی سال 95 اشاره کرد و گفت: پارسال در زمان اجرای طرح تابستانی 507 فقره تصادف در جاده های برون شهری استان رخ داد که منجر به فوت 70 نفر شد.

** 49 درصد تصادف در جاده های روستایی رخ می دهد
رئیس پلیس راه خراسان جنوبی یادآور شد: 45 درصد تصادف سال گذشته در جاده های اصلی رخ داد و 49 درصد حادثه ها مربوط به جاده های روستایی و بقیه در جاده های فرعی است.
رضایی ادامه داد: با وجود اینکه در مدت زمان اجرای طرح تابستانی در تمام استان ها بیشترین تردد مربوط به محورهای اصلی است اما در خراسان جنوبی به دلیل فاصله طولانی جاده های روستایی به روستاها و آبادی مربوط به این محور است.
وی با بیان اینکه پارسال علت 34 درصد تصادف جاده ای واژگونی بود، افزود: بیشترین زمان تصادف نیز از ساعت 12 بعد از ظهر تا 12 شب بود چون بیشترین ترددها در این زمان انجام می شود.
وی با اشاره به وضعیت تصادف پنج سال اخیر طرح تابستانی یادآور شد: در مدت اجرای طرح تابستانی 2 هزار و 223 فقره تصادف به وقوع پیوست که منجر به فوت 367 نفر شد، همچنین هزار و 462 نفر تصادف جرحی، 2 هزار و 892 نفر مجروح و 493 فقره تصادف خسارتی بود.
به گفته رضایی، بیشترین متوفیان پنج سال اخیر طرح تابستانی در مرداد ماه با تعداد 134 نفر گزارش شده است.

** وقوع 499 فقره تصادف در استان
رئیس پلیس راه استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 499 فقره تصادف در جاده های استان به وقوع پیوست که 625 زخمی و 40 نفر فوت شدند.
رضایی ادامه داد: در مجموع میزان تصادف سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد افزایش یافت و تصادفات منجر به فوت 9 درصد کاهش یافت.
وی اظهار کرد: میزان تصادف فوتی در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 23 درصد افزایش، اردیبهشت ماه 31 درصد کاهش و خرداد ماه گذشته نیز بیش از 18 درصد افزایش یافت.
وی بیان کرد: بیشترین متوفیان سه ماهه امسال در پنج سال گذشته مربوط به سال 1392 با 74 نفر است، همچنین میانگین متوفیان پنج سال گذشته نیز 53 نفر گزارش شده است.
خراسان جنوبی با 151هزار کیلومتر مربع مساحت سومین استان پهناور و دومین استان بیابانی کشور است.
جمعیت استان بر اساس سرشماری آبان ماه 95، 769هزار نفر است که 59درصد در 28شهر و بقیه در روستاها(20تا 100خانوار) و آبادی( 1تا 19خانوار) زندگی می کنند.
این استان با داشتن 17هزار و 500کیلومتر راه و قرار داشتن 2کریدور از 10کریدور اصلی کشور در مسیر تردد زایران 15استان غرب و جنوب غرب کشور به مشهد مقدس قرار دارد
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری

انتهای پیام /*

نظر شما