شناسهٔ خبر: 20024811 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

از ابتدای امسال تاکنون؛

۱۲ درصد تصادفات خراسان جنوبی افزایش یافت

خبرگزاری شبستان: رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه در مجموع تصادفات استان در سه ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته، گفت: طرح ترافیکی انتظامی تابستانی ۹۶ از یکم تیرماه آغاز و تا ۴ مهرماه ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سرهنگ حسین رضایی امروز ( 1 تیر) در شورای ترافیک و دومین کمیسیون اجرایی حمل و نقل و سانح رانندگی با اشاره به آمار تحلیلی تصادفات از ابتدای سال جاری تاکنون، اظهار کرد: 32 تصادف فوتی  داشته ایم که در این حوادث 40 نفر متوفی بودند که نسبت به سال گذشته 9 درصد کاهش یافته است.

 

وی افزود: تعداد تصادفات جرحی از ابتدای امسال تاکنون 348 فقره بوده که نسبت به سال گذشته 14 درصد افزایش تصادفات داریم که در این حوادث 625 نفر مجروح شده اند.

 

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه در مجموع تصادفات استان در سه ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 12 درصدی داشته، گفت: در پنج سال اخیر با اقدامات دستگاه های اجرایی  تلفات جاده ای استان کاهش یافته است.

 

رضایی با اشاره به اینکه بیشترین متوفیان سه ماهه ابتدای سال در پنج سال اخیر در سال 92 و با تعداد 74 نفر و میانگین متوفیان پنج ساله نیز 53 نفر است، ادامه داد: در طرح تابستانی سال گذشته 70 نفر متوفی داشته ایم که نسبت به سال قبل آن 19 درصد افزایش داشته است.

 

وی به پراکندگی تصادفات فوتی و جرحی در طرح تابستانی سال 95 اشاره کرد و افزود: 45 درصد تصادفات در جاده اصلی و 49 درصد در جاده های روستایی بوده است.

 

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین زمان تصادفات از 12 ظهر تا 12 شب است، تصریح کرد: وسایل نقلطه مقصر در سال گذشته  بیشتر خودروهای سواری، موتور سیکلت و دوچرخه بوده است.

 

رضایی ادامه داد: بیشترین متوفیان پنج ساله اخیر درطرح تابستانی در مراد ماه و با تعداد 134 نفر بوده است.

 

وی از شروع  اجرای طرح ترافیکی انتظامی  تابستانی امسال از یکم تیرماه خبر داد و افزود: این طرح تا 4 مهرماه امسال ادامه خواهد داشت و پلیس راه استان با تمام توان پرسنلی و تجهیزات خودرویی و همچنین با استفاده از ظرفیت پلیس افتخاری، کنترل نامحسوس و راه اندازی ایستگاه های موقت در طول محورهای مواصلاتی خدمت خواهد کرد.

 

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی اختصاص 10 دستگاه خودرویی کنترل نامحسوس از طریق اداره کل راهداری به پلیس، تجهیز مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی و بازارچه محلی در مسیر شهرستان ها و جاده های اصلی برای جلوگیری و کاهس خستگی و خواب آلودگی رانندگان و خط کشی معابر شراینی خصوصا معابر دو طرفه را پیشنهاد داد.

نظر شما