شناسهٔ خبر: 20022914 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تصویب 326 میلیارد ریال اعتبار برای دستگاه های اجرایی در مراغه

مراغه - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه از تصویب 326 میلیارد ریال اعتبار به دستگاه های اجرایی از محل اعتبارات تملک دارائی ها و ماده 180 (توسعه متوازن) در سال 96 خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ظفر محمدی روز پنجشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی مراغه افزود: این میزان اعتبار نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از افزایش چشمگیر و 18 درصدی برخوردار است.
وی ادامه داد: این میزان افزایش اعتبارات شهرستانی در سال جاری نسبت به میانگین افزایش اعتبارات در این استان که 13 تا 15 درصد بوده، بالاتر و مناسب تر شده است.
وی اضافه کرد: همچنین بر اساس رایزنی های انجام شده با مسئولان کشوری، 20 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه جایگاه سوخت فرودگاه سهند و برقراری مجدد پروازها و نیز 20 میلیارد ریال اعتبار برای تعریض و آسفالت جاده فعلی مراغه – هشترود از محل اعتبارات ملی تخصیص یافته است.
محمدی گفت: با توجه به ظرفیت های مناسب در بخش کشاورزی مراغه، اعتبارات ویژه ای نیز از محل اعتبارات ملی و استانی برای توسعه این بخش به ویژه برای جبران خسارات سیل و نیز احیای دریاچه ارومیه تخصیص یافته است.
وی با بیان اینکه هم اکنون مراغه در رتبه چهارم دریافت اعتبارات ماده 180 و تملک دارائی ها در آذربایجان شرقی قرار دارد، افزود: این توزیع اعتبارات استانی بر اساس شاخص هایی از جمله وسعت اراضی، میزان برخورداری، توسعه یافتگی و تعداد روستاها علاوه بر میزان جمعیت شهرستانی انجام می شود.
وی ادامه داد: با توجه به برخی درخواست های دستگاه های اجرایی این شهرستان در راستای افزایش و بازنگری در میزان اعتبارات تخصیصی، رایزنی های مناسبی با کمیته برنامه ریزی استان انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید - اشتغال، رویکرد اصلی و برنامه ریزی نهادها و دستگاه های اجرایی باید در راستای تحقق منویات رهبری و اقتصاد مقاومتی باشد.
عضو کمیته برنامه و بودجه آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به میزان توزیع اعتبارات شهرستانی گفت: این توزیع با در نظرگرفتن شاخص های برخورداری و توسعه یافتگی در کنار شاخص های جمعیت شهری و روستایی و وسعت شهرستان انجام می شود.
فتحی افزود: توجه به مشارکت های مردمی، حمایت از بخش های خصوصی و اقتصادی در راستای توسعه سمرایه گذاری و تولید از رویکردهای اعتبارات تخصیص یافته به شهرستان های آذربایجان شرقی در سال جاری است.
وی ادامه داد: توجه به طرح های نیمه تمام عمرانی و آب و مسکن روستائی از راهبردهای کمیته برنامه و بودجه برای تخصیص اعتبارات در شهرستان هاست.
وی با بیان اینکه به صورت میانگین حدود 50 درصد از اعتبارات سال گذشته در استان تخصیص یافت اضافه کرد: امسال با برنامه ریزی های انجام شده بخشی از اعتبارات سال جاری از طریق اسناد خزانه تامین می شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این جلسه با انتقاد از عدم تامین اعتبارات تخصیص یافته به بخش میراث فرهنگی این شهرستان در سال 95 گفت: در سال گذشته از مجموع 16 میلیارد ریال اعتبار تخصیصی به این شهرستان فقط 20 درصد از آن تامین شده است.
یعقوب طالبی افزود: مراغه با وجود دارا بودن بیش از 11 اثر تاریخی قابل بازدید، 30 طرح در دست اجرا در حوزه گردشگری و صنایع دستی و نیز چندین منطقه نمونه گردشگری از اعتبارات مناسبی برای این حوزه برخوردار نیست.
جلیل اسلامی مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه با اشاره به تراکم بالای کلاس های درس و کمبود فضای آموزشی در شهرک های اقماری خواستار توجه بیشتر کمیته برنامه ریزی در تخصیص مناسب اعتبارات برای رفع مشکلات حوزه آموزش و پرورش این شهرستان شد.
به گزارش ایرنا، در این نشست برخی از دستگاه های اجرایی و خدمات رسان از جمله، ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، راه وشهرسازی، اداره زندان، امور آب، بنیاد مسکن، امور آب روستائی، محیط زیست، دانشکده علوم پزشکی، پست و بخشداری ها از میزان اعتبارات تخصیص یافته به این بخش ها انتقاد کرده و خواستار توجه بیشتر در این زمینه شدند.
مراغه از 2 بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای 173 روستا شامل 74 روستا در بخش مرکزی و 99 روستا در بخش سراجو است.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487

انتهای پیام /*

نظر شما