شناسهٔ خبر: 19988029 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس دانشگاه آزاد واحد سیرجان:

سما سیرجان بهترین مرکز آموزشی کشور است/ شهریه دانشگاه آزاد کاهش نمی یابد

رئیس دانشگاه آزاد واحد سیرجان گفت: دانشگاه آزاد با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و تورمی که وجود دارد نمی تواند کاهش شهریه داشته باشد چون واقعیت این است که فعالیت های آموزشی سودآور نیستند و خیلی از واحدهای دانشگاه آزاد با مشکلات مالی روبرو هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سیرجان خبر  ابوالفضل جعفر قلیخانی در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و نمایندگان نشریات محلی گفت: کسی تا به حال هیچ دلیل مستندی مبنی بر موقوفه بودن منزل مرحوم شوکت سعیدی ارایه نداده است و مهم نیت دانشگاه بوده که این خانه تاریخی مخروبه را به دانشکده تبدیل کرده و اگر روزی مدرک معتبری دال بر وقفی بودن این مکان ارائه شود ما تابع قانون خواهیم بود و هیچ ادعایی هم نخواهیم داشت.

رئیس دانشگاه آزاد سیرجان ورشکستگی را تکذیب کرد و افزود: اصلا چنین چیزی نیست، دانشگاه آزاد مجموعه ای است که روی پای خودش ایستاده و اتکا به دولت نداشته و از بودجه دولت ارتزاق نکرده است و اقتضای اجتماعی و اقتضای زمان ایجاب می کند که برخی رشته های جدید ایجاد شوند و برخی رشته هایی که داوطلب و محبوبیت ندارند و رشته هایی که در جامعه اشباع شده اند و جامعه به آنها نیاز ندارد، تعطیل شوند ولی این بدین معنی نیست که دانشگاه آزاد اسلامی در حال ورشکسته شدن است.

وی در خصوص فعالیت های ورزشی دانشگاه گفت: ما در دانشگاه تیم های ورزشی مان را تشکیل دادیم، ساماندهی کردیم و یکی از موفق ترین واحدهای استان در حوزه ورزش، واحد سیرجان است و تقریباً در همه رشته های فعال دانشگاه آزاد اسلامی قهرمان و یا نایب قهرمان شده است. سال گذشته مجموعه ورزشی شامل سالن چندمنظوره و سالن های جانبی و پیست دو و میدانی را ایجاد کردیم.

جعفرقلیخانی درباره راه اندازی بیمارستان دانشگاه آزاد در سیرجان گفت: تاسیس بیمارستان فعلا با توجه به وجود بیمارستان ها و مجوزهای جدید موجه نیست. در مورد رشته های پزشکی با دانشکده علوم پزشکی تفاهم هایی داشته ایم و هنوز هم به تفاهم هایمان پایبند هستیم و قرار شده که در حوزه پزشکی هم افزایی داشته باشیم یعنی امکاناتی که متعلق به همه جامعه است ما صرف رقابت نکنیم تا بتوانیم وضعیت خوبی در سیرجان داشته باشیم و در خدمت توسعه علوم پزشکی در سیرجان باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد سیرجان در خصوص کاهش شهریه ها در دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و تورمی که وجود دارد نمی تواند کاهش شهریه داشته باشد چون واقعیت این است که فعالیت های آموزشی سودآور نیستند و خیلی از واحدهای دانشگاه آزاد با مشکلات مالی روبرو هستند ولی این سیاست وجو دارد که ما به عنوان یک دانشگاه کارآفرین شرایطی را بوجود بیاوریم که دانشجو در حین تحصیل بتواند بخشی از شهریه اش را از طریق فعالیت در حوزه رشته خودش تامین کند و دانشگاه باید کارآفرین باشد و ما در حال آماده سازی این سیاست هستیم.

وی در خصوص راه اندازی سما سیرجان گفت: سما سیرجان بهترین مرکز آموزشی کشور است که در این مجموعه علاوه بر برنامه های آموزشی مد نظر آموزش و پرورش کلاس های مهارت آموزی، مهارت های فردی و آموزش دو زبان خارجی را نیز در برنامه آموزشی خود داریم و هدف این است دانش آموزی که وارد این مجموعه می شود در پایان کلاس نهم یک فرد باسواد و دارای مهارت تحویل جامعه شود و اگر این فرد خواست ادامه تحصیل بدهد مشکلی از نظر علمی نداشته باشد و یا اگر خواست وارد بازار کار هم شود مشکلی از نظر مهارت نداشته باشد و به راحتی بتواند وارد بازار کار شود و از پایه دهم به بعد برنامه برای آن دسته از دانش آموزانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع آموزشی بالا تر را دارند تنظیم شده و تمام نیازهای علمی و عملی برای آنها تا مقطع ورود به دانشگاه در حد استاندارد و خوب آموزش داده خواهد شد.

 

انتهای پیام/

نظر شما