شناسهٔ خبر: 19959381 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آمار کشته های آتش سوزی جنگل های پرتغال به 57 نفر رسید

تهران - ایرنا - آمار کشته های آتش سوزی امروز یکشنبه در جنگل های مرکز پرتغال به دستکم 57 نفر رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: بسیاری از قربانیان این حادثه، هنگام فرار از منطقه در خودروهای خود حبس شدند.نخست وزیر پرتغال، آتش سوزی جنگل های این کشور را بزرگترین فاجعه انسانی در سال های اخیر پرتغال برشمرد.
جرج گومز مقام وزارت کشور پرتغال اعلام کرد که حدود 60 نفر از جمله چهار مامور آتش نشان نیز در این حادثه مصدوم شده اند.
وی یادآور شد که حدود 700 مامور آتش نشان از روز شنبه مشغول خاموش های کردن شعله های آتش بوده اند و دستکم 16 نفر به هنگام گرفتار شدن خودروهای شان در میان شعله های آتش در جاده ای در مسیر بین دو شهر پرتغال و سه تن بر اثر استنشاق دود جان باختند. اطلاعات دیگری در مورد نحوه جان سپردن سایر افراد در دست نیست.
رئیس پلیس قضایی ملی پرتغال علت وقوع آتش سوزی را رعد و برق در منطقه پدروگا گرانده دانست. پرتغال همچون اکثر کشورهای جنوب اروپا مستعد آتش سوزی در جنگل ها در طول تابستان است.
والدمار آلوز شهردار منطقه پدروگا گرانده گفت: این منطقه است که به دلیل جنگل های واقع در آن دچار آتش سوزی شده است، اما ما فاجعه ای به این وسعت را به یاد نداریم، به طوری که شمار بالای کشته شدگان موجب حیرت من شده است.
مقام های پرتغال پیشتر گفته بودند که گرمای 40 درجه ای در روزهای اخیر احتمالا موجب بالا رفتن درجه هوا در منطقه شمال شرقی لیسبون شده است.
آنتونیو کوستا نخست وزیر پرتغال گفت که نزدیک شدن ماموران آتش نشان به منطقه آتش سوزی به دلیل زبانه کشیدن شعله های آتش با دشواری همراه است.
وی با اشاره به تلاش مقام های پرتغال برای شناسایی قربانیان، از کمک امدادگران اسپانیانی برای مهار شعله های آتش خبر داد.
آژانس محافظت مدنی پرتغال که ماموریت های آتش نشانی را هماهنگ می کند، روز جمعه در مورد خطر بالای آتش سوزی در جنگل های این کشور هشدار داده بود.
این آژانس با اشاره به افزایش دمای هوا، روشن کردن آتش در فضای باز را ممنوع اعلام کرده بود.
اتحادیه اروپا نیز تمهیدات خود برای کمک به پرتغال را به منظور مهار آتش سوزی تشدید کرده است.
اروپام**9109**مترجم: نیره مجیدی راد** انتشار: زهرا هژبری

انتهای پیام /*

نظر شما